Overslaan en naar de inhoud gaan

Hyves op zijn hoogtepunt?

Over Hyves wordt terecht veel gesproken. Het is een bijna on-Nederlands succesverhaal. Toch volgt nu steeds vaker de vraag, hoe gaat het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanleiding om hierover te praten, is het boek 'Hyves' wat net is verschenen. Het is geschreven door Eva Kol, die er enige tijd ook heeft gewerkt. Zij beschrijft de uitstuimige groei van de laatste 4 jaar. Haar verhaal wordt door de media opgepakt, o.a. door de NRC met artikel .

related partner content for mobile comes here

Bepaalde vragen rond Hyves komen regelmatig terug:

- Wat wordt hun business model? Hoe gaan zij uit alle leden voldoende omzet halen? Advertentieproposities komen op, maar levert dat voldoende op?

- Tijden had Hyves Nederland bijna voor zichzelf. Steeds meer nieuwe internationale spelers betreden nu actief de markt: Facebook, MySpace etc. Pakken deze partijen relevant marktaandeel, of blijft Hyves heer en meester?

- Hoe lang blijft Hyves nog onafhankelijk of worden zij binnenkort overgenomen? Verhalen hierover circuleren al jaren. Vele partijen hebben zich aangediend. Vooralsnog lijkt echter nog geen nieuwe eigenaar in zicht.

- De claim "6 miljoen leden" wordt regelmatig in twijfel getrokken. Laatst nog bij het MWG congres toen Michiel Buitelaar opriep tot "meer boerenverstand in de media". Als voorbeeld diende Hyves "want 6 miljoen leden, dan snap je zelf ook wel dat dit niet kan kloppen".

Wat is de mening van de Molbloggers? Zit Hyves op zijn hoogtepunt of hebben zij nog veel in petto en blijft hun succesverhaal doorgaan?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in