Overslaan en naar de inhoud gaan

'Google prima geschikt voor persoonlijke gezondheidsgegevens-markt'

Google kondigde onlangs aan in de markt van de online persoonlijke gezondheidsgegevens (PHR’s – Personal Health Records) te stappen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De markt van deze PHR’s -waar consumenten/patiënten zelf online hun gezondheidsgegevens kunnen inzien en er controle over hebben- is mede ontstaan door het feit dat consumenten steeds meer kennis over hun gezondheid ontwikkelen. En dat komt deels ook weer door internet.Vandaar dat Datamonitor het niet zo vreemd vindt dat Google, een van sterkste merken van tegenwoordig, in deze markt stapt. Google heeft volgens het bureau een voorsprong qua bekendheid op andere bedrijven die met de ontwikkeling van PHR’s bezig zijn.

related partner content for mobile comes here

Een van deze bedrijven is bijvoorbeeld Revolution Health, opgericht door de voormalige ceo van America Online (AOL). Maar ook IBM is bezig in Second Life en Microsoft werkt aan Health Vault.

Revolution Health valt op door een breed aanbod en de aantrekkingskracht van het merk op consumenten, maar het bedrijf is een start-up en niet zo groot en bekend als Google.

Meegaan in ontwikkeling

Deze bedrijven kunnen echter wel profiteren van Google, zeker als Google succes heeft en de trend zich voortzet. Het is volgens Datamonitor wel zaak om mee te gaan in deze ontwikkeling en niet zoals bijvoorbeeld de filmindustrie de ontwikkeling te bevechten. De bedrijven die dat doen, zullen achterop raken.

Daarnaast kan het groeiende wantrouwen van de consument ten aanzien van Google gunstig werken voor de andere bedrijven, aldus Datamonitor.

Er is in deze markt enige angst dat Google zich dieper in de gezondheidsmarkt gaat mengen door bijvoorbeeld zelf de elektronische gezondheidsgegevens (Electronic Health Record - EHR) te ontwikkelen. Maar Datamonitor vermoedt dat dit niet het geval zal zijn, omdat Google puur op consumentengerichte producten maakt.

Het succes van de PHR’s is wel afhankelijk van het feit of ze zijn afgestemd op de elektronische gezondheidsgegevens, de EHR’s. De bedrijven die ze maken, moeten er rekening mee houden dat de consument verwacht dat zijn persoonlijke gezondheidsgegevens makkelijk te integreren zijn met de elektronische gezondheidsgegevens van de zorgaanbieder.

Datamonitor concludeert: ‘De stap van Google in deze markt is gunstig voor alle aanbieders in deze markt en kan de PHR’s bij iedereen "in de huiskamer brengen".'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in