
Bijna 41 percent van de mobiele bellers die weleens mobiele advertenties ontvangt, kan zich daarvan nog tenminste 1 merk herinneren. Zo blijkt uit cijfers van het Mobile Advertising Report Q1 2008, uitgezocht door Limbo (een mobiele contentprovider in de VS, onder andere games) en Gfk/NOP Research. Een kwartaal eerder lag het 'recall'-percentage nog op 34 procent.
SMS is de meest gebruikte mobiele dienst, zo blijkt uit het onderzoek. Het gebruik is het hoogst onder jongeren, met 82 procent penetratie. Maar ook oudere doelgroepen gebruiken SMS, in de groep 35-plus is de penetratie 50 procent, in de groep 25-plus 75 procent.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeOverige resultaten:
- Mobiele penetratie: in de VS zijn meer dan 255 miljoen mobiele bellers, en dat waren er 251 miljoen in het vierde kwartaal van 2007.
- Mobiel gebruik: Meer dan 50 procent van alle mobiele bellers maakt gebruik van sms, mobiel internet is het snelstgroeiende medium, met 69 miljoen gebruikers op dit moment.
- Mannen herinneren zich meer. Mannen herinneren zich eerder een merk dan vrouwen: de onderzoekers maten een verschil van 10 procent. De mannen tussen 25 en 34 herinneren zich de meeste merken.
- Consumenten die niet zoveel verdienen, herinneren zich eerder een merk dan consumenten die veel verdienen.
- De best herinnerde merken zijn die van de telecomaanbieders zelf, gevolgd door aanbieders van mobiele diensten (ringtones, muziek, dating) en aanbieders van handsets.
Bron: MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee