Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Advertising blijft hangen bij mobiele bellers

Bijna 41 percent van de mobiele bellers die weleens mobiele advertenties ontvangt, kan zich daarvan nog tenminste 1 merk herinneren. Zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 41 percent van de mobiele bellers die weleens mobiele advertenties ontvangt, kan zich daarvan nog tenminste 1 merk herinneren. Zo blijkt uit cijfers van het Mobile Advertising Report Q1 2008, uitgezocht door (een mobiele contentprovider in de VS, onder andere games) en . Een kwartaal eerder lag het 'recall'-percentage nog op 34 procent.

related partner content for mobile comes here

SMS is de meest gebruikte mobiele dienst, zo blijkt uit het onderzoek. Het gebruik is het hoogst onder jongeren, met 82 procent penetratie. Maar ook oudere doelgroepen gebruiken SMS, in de groep 35-plus is de penetratie 50 procent, in de groep 25-plus 75 procent.

Overige resultaten:

  • Mobiele penetratie: in de VS zijn meer dan 255 miljoen mobiele bellers, en dat waren er 251 miljoen in het vierde kwartaal van 2007.
  • Mobiel gebruik: Meer dan 50 procent van alle mobiele bellers maakt gebruik van sms, mobiel internet is het snelstgroeiende medium, met 69 miljoen gebruikers op dit moment.
  • Mannen herinneren zich meer. Mannen herinneren zich eerder een merk dan vrouwen: de onderzoekers maten een verschil van 10 procent. De mannen tussen 25 en 34 herinneren zich de meeste merken.
  • Consumenten die niet zoveel verdienen, herinneren zich eerder een merk dan consumenten die veel verdienen.
  • De best herinnerde merken zijn die van de telecomaanbieders zelf, gevolgd door aanbieders van mobiele diensten (ringtones, muziek, dating) en aanbieders van handsets.

Bron: MarketingCharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in