Nissan met komiek crossmedia


De site Nissanusa.com/7days vormt het episch centrum van een bijzondere campagne van Nissan om de nieuwe Sentra wagen aan te prijzen.
De hele campagne is gebouwd rondom, en samen met Marc Horowitz. Deze 30-jarige komiek is enige tijd geheel en al Nissan. Ook een moderne trend?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNew York Times beschrijft hoe Nissan ruim 40 miljoen dollar besteedt om een moderne campagne voor een automobiel voor twintigers en dertigers vorm te geven.
Vanwege de leus 'The next generation Sentra. You could pretty much live in it.' speelt Horowitz een man die een week lang in zijn auto leeft en maakt daar 'Webisodes' (filmpjes) van die via onder meer YouTube en MySpace hun weg naar potentiële klanten moeten vinden.
Minder zenden en meer op de vraag inspelen, vindt de marketingchef Jan Thompson. "We nodigen ze uit, en interrumperen ze niet." Dat betekent dus dat 'nonlineair' ofwel tv niet langer het middelpunt is, maar onderdeel van de campagne.
Hoe dat uitpakt voor de verdeling van de centjes lezen we helaas niet. In de praktijk blijkt dat onderschuiven van tv meestal nog niet uit de budgetverdeling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid