"NIGZ overdrijft resultaten campagne drankmatiging"
Het NIGZ zegt in een persbericht dat het in 2003 met de
campagne 'Drank maakt meer kapot dan je lief is' 800.000 mensen heeft bereikt. Het NIGZ rechtvaardigt volgens het ANP het aantal met een optelsom van de bezoekers van vijf verschillende websites, de campagnes in het land en het aantal mensen dat de Alcohol Infolijn heeft gebeld. Maar
er worden bij de optelsom volgens de persdienst enkele foute conclusies getrokken.
Zo worden er zo'n 30.000 fictieve bezoekers geteld bij Alcoholinfo.nl, een van de websites van het NIGZ. Deze website bestaat pas sinds eind mei 2003 en trok 35.000 bezoekers. Het NIGZ heeft uitgerekend hoeveel dit er zouden zijn geweest als de site het hele jaar had bestaan (65.000) en de
30.000 hypothetische bezoekers als echte bezoekers meegeteld.
‘Drank maakt meer kapot dan je lief is’ richt zich op preventie van alcoholproblemen, voornamelijk bij jongeren. De campagne bestaat al meer dan tien jaar en is in 1996 door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport overgedragen aan het NIGZ.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid