Overslaan en naar de inhoud gaan

"NIGZ overdrijft resultaten campagne drankmatiging"

Het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) beweert dat de campagne voor drankmatiging meer mensen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het NIGZ zegt in een persbericht dat het in 2003 met de
campagne 'Drank maakt meer kapot dan je lief is' 800.000 mensen heeft bereikt. Het NIGZ rechtvaardigt volgens het ANP het aantal met een optelsom van de bezoekers van vijf verschillende websites, de campagnes in het land en het aantal mensen dat de Alcohol Infolijn heeft gebeld. Maar
er worden bij de optelsom volgens de persdienst enkele foute conclusies getrokken.

related partner content for mobile comes here

Zo worden er zo'n 30.000 fictieve bezoekers geteld bij Alcoholinfo.nl, een van de websites van het NIGZ. Deze website bestaat pas sinds eind mei 2003 en trok 35.000 bezoekers. Het NIGZ heeft uitgerekend hoeveel dit er zouden zijn geweest als de site het hele jaar had bestaan (65.000) en de
30.000 hypothetische bezoekers als echte bezoekers meegeteld.
‘Drank maakt meer kapot dan je lief is’ richt zich op preventie van alcoholproblemen, voornamelijk bij jongeren. De campagne bestaat al meer dan tien jaar en is in 1996 door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport overgedragen aan het NIGZ.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in