Oranje - inhaakcampagne epilepsiefonds


Vandaag start het Nationaal Epilepsie Fonds met haar collecteweek onder het motto: ‘Aanvallen!’ Hiermee haakt het fonds in op de oranjegekte die in Nederland op gang begint te komen. Want op het sportveld is ‘Aanvallen!’ geweldig, maar er zijn in Nederland talloze mensen voor wie het woord ‘aanvallen’ een hele andere betekenis heeft; dat zijn de tienduizenden mensen met epilepsie. De campagne, waarin ambassadeur Erwin Koeman een prominente rol speelt, is ontwikkeld door bureau MindState uit Hilversum.
De campagne bestaat onder andere uit een door ambassadrice Astrid Joosten ingesproken radiocommercial, een Socuteraspot, dagblad-advertenties, collectematerialen en een speciale ‘Aanvallen!’-voetbalwebgame met als beloning voor iedere speler: gratis een maand meespelen in de Sponsor Loterij. Deze webgame wordt onder andere onder de aandacht gebracht met een bannercampagne op bijvoorbeeld voetbalgerelateerde sites. Daarnaast zijn er voor de aftrap van de campagne diverse pr-acties gepland. Ook wordt het publiek aangemoedigd de game aan zo veel mogelijk mensen door te mailen, waarbij men door Koeman gesigneerde oranje ‘Aanvallen!’-t-shirts kan winnen.
Op de website van het epilepsie fonds is bovendien een webshop geopend waar consumenten hun eigen gepersonaliseerde oranje ‘Aanvallen!’-t-shirt kunnen bestellen. Van ieder verkocht t-shirt gaat 2 euro naar het Nationaal Epilepsie Fonds.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Tijdens de afscheidswedstrijd van RKC Waalwijk-speler Petrovic op Hemelvaartsdag, 20 mei as., waarbij tal van prominente voetballers uit binnen- en buitenland aanwezig zullen zijn, wordt in het Mandemakers-stadion bovendien de winnaar van een speciale actie met de Sponsor Loterij, in het kader van de nationale ‘Sponsorweek’, bekend gemaakt.
Richard Krajicek, ambassadeur van de Sponsor Loterij zal samen met Erwin Koeman op de middenstip tijdens de rust de winnaar van deze actie bekend maken.
“Het epilepsiefonds heeft -zeker vergeleken met de grotere fondsen - een bescheiden budget. Dat gegeven was voor ons een extra uitdaging. Toen we het moment van de campagne, namelijk vlak voor de EK Voetbal, het feit dat Koeman ambassadeur is, en het belangrijkste kenmerk van de aandoening, namelijk ‘aanvallen’, bij elkaar optelden, diende het concept zich als vanzelf aan. Het komt bovendien niet vaak voor dat goede doelen aan inhaakcampagnes doen, daarom is deze invalshoek des te opvallender en in dit geval ook zeker relevant. En waar je dan als reclamemaker helemaal gelukkig van wordt, is het feit dat de voorzitter van het epilepsiefonds ook nog eens ‘Van Nistelrooij ‘heet,” aldus Bert Vas Dias, partner van MindState communicatie & mediaprojecten, het bureau uit Hilversum dat de campagne heeft ontwikkeld.
“Het epilepsiefonds kan op die manier vlak voor de EK-gekte losbarst, meeliften op de oranjehype, wij hebben al in de voorbereidingen gemerkt dat dit thema veel sympathie krijgt en dat is precies waar het Nationaal Epilepsie Fonds het van moet hebben,” aldus Vas Dias.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid