Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranje - inhaakcampagne epilepsiefonds

Vandaag start het Nationaal Epilepsie Fonds met haar collecteweek onder het motto: ‘Aanvallen!’ Hiermee haakt het fonds in op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag start het Nationaal Epilepsie Fonds met haar collecteweek onder het motto: ‘Aanvallen!’ Hiermee haakt het fonds in op de oranjegekte die in Nederland op gang begint te komen. Want op het sportveld is ‘Aanvallen!’ geweldig, maar er zijn in Nederland talloze mensen voor wie het woord ‘aanvallen’ een hele andere betekenis heeft; dat zijn de tienduizenden mensen met epilepsie. De campagne, waarin ambassadeur Erwin Koeman een prominente rol speelt, is ontwikkeld door bureau MindState uit Hilversum.

related partner content for mobile comes here

De campagne bestaat onder andere uit een door ambassadrice Astrid Joosten ingesproken radiocommercial, een Socuteraspot, dagblad-advertenties, collectematerialen en een speciale ‘Aanvallen!’-voetbal met als beloning voor iedere speler: gratis een maand meespelen in de Sponsor Loterij. Deze webgame wordt onder andere onder de aandacht gebracht met een bannercampagne op bijvoorbeeld voetbalgerelateerde sites. Daarnaast zijn er voor de aftrap van de campagne diverse pr-acties gepland. Ook wordt het publiek aangemoedigd de game aan zo veel mogelijk mensen door te mailen, waarbij men door Koeman gesigneerde oranje ‘Aanvallen!’-t-shirts kan winnen.
Op de van het epilepsie fonds is bovendien een webshop geopend waar consumenten hun eigen gepersonaliseerde oranje ‘Aanvallen!’-t-shirt kunnen bestellen. Van ieder verkocht t-shirt gaat 2 euro naar het Nationaal Epilepsie Fonds.

Tijdens de afscheidswedstrijd van RKC Waalwijk-speler Petrovic op Hemelvaartsdag, 20 mei as., waarbij tal van prominente voetballers uit binnen- en buitenland aanwezig zullen zijn, wordt in het Mandemakers-stadion bovendien de winnaar van een speciale actie met de Sponsor Loterij, in het kader van de nationale ‘Sponsorweek’, bekend gemaakt.
Richard Krajicek, ambassadeur van de Sponsor Loterij zal samen met Erwin Koeman op de middenstip tijdens de rust de winnaar van deze actie bekend maken.

“Het epilepsiefonds heeft -zeker vergeleken met de grotere fondsen - een bescheiden budget. Dat gegeven was voor ons een extra uitdaging. Toen we het moment van de campagne, namelijk vlak voor de EK Voetbal, het feit dat Koeman ambassadeur is, en het belangrijkste kenmerk van de aandoening, namelijk ‘aanvallen’, bij elkaar optelden, diende het concept zich als vanzelf aan. Het komt bovendien niet vaak voor dat goede doelen aan inhaakcampagnes doen, daarom is deze invalshoek des te opvallender en in dit geval ook zeker relevant. En waar je dan als reclamemaker helemaal gelukkig van wordt, is het feit dat de voorzitter van het epilepsiefonds ook nog eens ‘Van Nistelrooij ‘heet,” aldus Bert Vas Dias, partner van MindState communicatie & mediaprojecten, het bureau uit Hilversum dat de campagne heeft ontwikkeld.
“Het epilepsiefonds kan op die manier vlak voor de EK-gekte losbarst, meeliften op de oranjehype, wij hebben al in de voorbereidingen gemerkt dat dit thema veel sympathie krijgt en dat is precies waar het Nationaal Epilepsie Fonds het van moet hebben,” aldus Vas Dias.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in