Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe formaat FD is geen Berliner

Het Financieele Dagblad (FD) heeft vanaf vandaag een nieuw gezicht gekregen. Maar de claim dat het op Berliner-formaat verschijnt, klopt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het FD lanceerde op dinsdag 26 maart tijdens een ontbijtsessie een grondig gerestylede FD. De krant verschijnt zelfs op een nieuw formaat. Volgens Jacques Kuyf is dat het Berliner formaat (470 x 315 mm), maar dat blijkt niet te kloppen. De krant meet 520 x 320 mm.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van het FD laat weten dat Berliner als een categorie aanduiding moet worden gezien. 'Het zit tussen broadsheet en tabloid in.'

Onderstaande campagne ter lancering van het nieuwe FD werd ontwikkeld door Selmore. (Klik om te vergroten.)

Lees in Adformatie (vrijdag 29 maart) het interview met Jacques Kuyf, CEO van FD Mediagroep, naar aanleiding van de nieuwe verschijningsvorm van het FD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in