Netto online bestedingen 154 miljoen in 2007
De groei in het vierde kwartaal van 2007 bedroeg 13,6 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2006. Dat maakt IAB Nederland bekend. Ze bracht de cijfers in kaart samen met 21 internetexploitanten en Nielsen Media Research.
Bij de brancheverdeling in het vierde kwartaal van 2007 valt een aantal zaken op: de sector Financiële Dienstverlening is, net als in 2006, koploper met een aandeel van ruim 15 procent, terwijl het aandeel van Media daalde naar 12,4 procent (Q4 2006: 14%). Het aandeel van Horeca, toerisme en recreatie steeg naar 9,7 procent (Q4 2006: 7,1%). Andere sterke stijgers zijn de sectoren Voedingsmiddelen (van 2,2% naar 3,5%) en Consumentenelektronica (van 0,9% naar 1,8%).
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuHet overgrote deel van de online advertentiebestedingen kwam tot stand door buttons, banners en contentintegratie: 84,7 procent (Q4 2006: 78,5%). De omzet is gerealiseerd bij duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid