Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN saneert merken

Mensen die het Tijdschrift voor Marketing lezen zagen het al aankomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mensen die het Tijdschrift voor Marketing lezen zagen het .

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar gaf bestuurslid Baptiest Coopmans van KPN, zijn eerste interview aan TvM (april 2007) en kondigde daarin aan dat hij KPN simpeler wilde maken.

Er waren te veel merken en hij wilde dat aantal terugbrengen, zei hij. 'We houden nu onze hele portfolio tegen het licht. Zaken moeten simpel zijn en toch een hoge toegevoegde waarde hebben in de beleving van de consument.'

En: 'Het Net en Planet bieden nu ook bijna hetzelfde pakket, dat kan niet meer'.

Intern ontstond daarover wat commotie. Hij hing toen toen nog wel de mediacontent-strategie van KPN aan, maar die werd later in het jaar ook geschrapt.

Nu maakte het concern het gisteren echt bekend: KPN gaat merken schrappen.

Mede door overnames werkt het bedrijf nu onder namen als Speedlinq, Het Net, Tiscali, Mine en Planet.

Dat worden er drie: KPN, Hi (voor jongeren) en Telfort (voor koopjesjagers). Ook de achterliggende organisatie moet simpeler worden, zodat klantenservicedrama's als met Internetplusbellen voorkomen worden - op een gegeven moment ging bij deze abonnementsvorm een op de twintig aansluitingen mis.

Als er straks een monteur langskomt, moet het in één keer lukken, zei Scheepbouwer gisteren.

Mine is dus ook ten dode opgeschreven. Coopmans zei daarover vorig jaar: 'Misschien hebben we dat ook niet goed gedaan. (...) KPN Digitale tv was inderdaad logischer geweest....maar dat gebeurt nog wel.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in