Overslaan en naar de inhoud gaan

Läkerol start mobile marketingcampagne

Lastig als je een snoepje bent voor onderweg, want hoe bereik je deze moeilijke 'on the move-doelgroep'? Läkerol (Leaf) probeert het nu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lastig als je een snoepje bent voor onderweg, want hoe bereik je deze moeilijke 'on the move-doelgroep'? (Leaf) probeert het nu met een mobile marketingactie.

related partner content for mobile comes here

Op de verpakkingen vind je vanaf week 7 een code, die je moet sms-en. Vervolgens maak je kans op een avondje uit; een Comedy Night met comedian Roué Verveer, alleen voor hen en 50 vrienden.

Deelnemers ontvangen automatisch een (gratis) clip van Roué Verveer op hun telefoon. Maar het gaat bij deze actie om de repeat; een mobiele applicatie - een miniwebsite - verstuurt naar iedere deelnemer elke week een nieuwe clip, met een aankoopherinnering.

Op de mobiele actiesite kunnen deelnemers bovendien een eigen profiel aanmaken en punten sparen. Bij voldoende punten kun je een gratis DVD van een show van Roué bestellen.

Alewijn Brouwer, senior brandmanager Läkerol: 'Omdat de sms-code op de verpakking staat, gaat de comedy actie er voor zorgen dat de trial van Läkerol flink verhoogd wordt. Comedy en cabaret zijn in Nederland steeds populairder geworden.
Door de aansprekende prijs, een 'Comedy Night voor jou en je vrienden', zullen veel consumenten willen deelnemen en dus Läkerol proberen. Bovendien is het sms-en gemakkelijk en laagdrempelig. Daarnaast zal de repeat ook verder verhogen, doordat we een mobiele relatie met deze Läkerol gebruikers opbouwen en hun continu iets te bieden hebben."

Ter ondersteuning heeft reclamebureau McCann een televisiecommercial gemaakt. Deze zal gedurende de actieweken (vanaf week 7) nationaal te zien zijn op SBS, MTV en Comedy Central.

Op Comedy Central zal Läkerol ook aanwezig zijn door middel van billboards en een 'take over' van verschillende programma's. Daarnaast wordt de actie via de winkelvloer gecommuniceerd en wordt online marketing ingezet door een nieuwsbrief naar de gehele LEAF database.

Läkerol is 2 jaar geleden en werd door de sitebezoekers van uitgekozen tot beste productintroductie van 2006.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in