Läkerol start mobile marketingcampagne
Lastig als je een snoepje bent voor onderweg, want hoe bereik je deze moeilijke 'on the move-doelgroep'? Läkerol (Leaf) probeert het nu met een mobile marketingactie.
Op de verpakkingen vind je vanaf week 7 een code, die je moet sms-en. Vervolgens maak je kans op een avondje uit; een Comedy Night met comedian Roué Verveer, alleen voor hen en 50 vrienden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDeelnemers ontvangen automatisch een (gratis) clip van Roué Verveer op hun telefoon. Maar het gaat bij deze actie om de repeat; een mobiele applicatie - een miniwebsite - verstuurt naar iedere deelnemer elke week een nieuwe clip, met een aankoopherinnering.
Op de mobiele actiesite kunnen deelnemers bovendien een eigen profiel aanmaken en punten sparen. Bij voldoende punten kun je een gratis DVD van een show van Roué bestellen.
Alewijn Brouwer, senior brandmanager Läkerol: 'Omdat de sms-code op de verpakking staat, gaat de comedy actie er voor zorgen dat de trial van Läkerol flink verhoogd wordt. Comedy en cabaret zijn in Nederland steeds populairder geworden.
Door de aansprekende prijs, een 'Comedy Night voor jou en je vrienden', zullen veel consumenten willen deelnemen en dus Läkerol proberen. Bovendien is het sms-en gemakkelijk en laagdrempelig. Daarnaast zal de repeat ook verder verhogen, doordat we een mobiele relatie met deze Läkerol gebruikers opbouwen en hun continu iets te bieden hebben."
Ter ondersteuning heeft reclamebureau McCann een televisiecommercial gemaakt. Deze zal gedurende de actieweken (vanaf week 7) nationaal te zien zijn op SBS, MTV en Comedy Central.
Op Comedy Central zal Läkerol ook aanwezig zijn door middel van billboards en een 'take over' van verschillende programma's. Daarnaast wordt de actie via de winkelvloer gecommuniceerd en wordt online marketing ingezet door een nieuwsbrief naar de gehele LEAF database.
Läkerol is 2 jaar geleden besproken in Top of Flop en werd door de sitebezoekers van Marketingonline.nl uitgekozen tot beste productintroductie van 2006.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid