BCC-reclame misleidend
Er werd een klacht tegen BCC ingediend, omdat de retailer weigerde het prijsverschil (plus 25 procent) te betalen. Reden: de betreffende concurrenten werden niet als vergelijkbare aanbieders beschouwd.
De gemiddelde consument maakt steeds minder onderscheid tussen reguliere winkels, reguliere winkels met de mogelijkheid om artikelen via het internet te bestellen en internetwinkels. Dat het aanbod niet van toepassing zou zijn bij een prijsvergelijking met internetwinkels, is voor de gemiddelde consument daarom niet duidelijk, aldus de codecommissie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis‘BCC heeft in de uiting een ongelimiteerde aanbieding gedaan die door de consument binnen redelijke grenzen als ongelimiteerd geïnterpreteerd mag worden’, zo stelt de commissie. ‘BCC heeft op geen enkele wijze duidelijk gemaakt dat er belangrijke voorwaarden aan het aanbod zijn verbonden.’ Om die reden vindt de Reclame Code Commissie de uiting onvolledig en daardoor misleidend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid