Overslaan en naar de inhoud gaan

BCC-reclame misleidend

BCC maakt volgens de Reclame Code Commissie misleidende reclame. In een mailing wordt gezegd dat altijd de laagste prijs wordt geboden en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er werd een klacht tegen BCC ingediend, omdat de retailer weigerde het prijsverschil (plus 25 procent) te betalen. Reden: de betreffende concurrenten werden niet als vergelijkbare aanbieders beschouwd.

related partner content for mobile comes here

De gemiddelde consument maakt steeds minder onderscheid tussen reguliere winkels, reguliere winkels met de mogelijkheid om artikelen via het internet te bestellen en internetwinkels. Dat het aanbod niet van toepassing zou zijn bij een prijsvergelijking met internetwinkels, is voor de gemiddelde consument daarom niet duidelijk, aldus de codecommissie.

‘BCC heeft in de uiting een ongelimiteerde aanbieding gedaan die door de consument binnen redelijke grenzen als ongelimiteerd geïnterpreteerd mag worden’, zo stelt de commissie. ‘BCC heeft op geen enkele wijze duidelijk gemaakt dat er belangrijke voorwaarden aan het aanbod zijn verbonden.’ Om die reden vindt de Reclame Code Commissie de uiting onvolledig en daardoor misleidend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in