Lichte groei beluistering publieke radiozenders


De landelijke publieke radiostations hebben in 2007 een luistertijdaandeel van 30 procent. In 2005 was dit nog 28,1 procent, in 2006 29 procent, zo blijkt uit de CLO jaarcijfers van Intomart-GfK in opdracht van het RAB (Radio Advies Bureau).
‘NPO heeft onder druk van de bezuinigingen in 2006 gekozen voor een geïntegreerde radiostrategie. We kozen als opdracht ‘Meer doen met minder geld’ en hadden de ambitie voor alle doelgroepen Nederlandse publieke radio te maken. De cijfers laten zien dat deze koers voor de meeste zenders loont en de publieke radio voor veel luisteraars aantrekkelijker heeft gemaakt’, reageert Jan Westerhof, directeur radioprogrammering NPO.
Westerhof wil deze radiostrategie dit jaar verder doorvoeren door de radiostations nog sterker te positioneren ten opzichte van elkaar en ten opzichte van het overige aanbod aan zenders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid