Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte groei beluistering publieke radiozenders

De belangstelling van de luisteraars voor de radiostations van de publieke omroep is sinds de invoering van de radiostrategie in 2006 licht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De landelijke publieke radiostations hebben in 2007 een luistertijdaandeel van 30 procent. In 2005 was dit nog 28,1 procent, in 2006 29 procent, zo blijkt uit de CLO jaarcijfers van Intomart-GfK in opdracht van het RAB (Radio Advies Bureau).

related partner content for mobile comes here

‘NPO heeft onder druk van de bezuinigingen in 2006 gekozen voor een geïntegreerde radiostrategie. We kozen als opdracht ‘Meer doen met minder geld’ en hadden de ambitie voor alle doelgroepen Nederlandse publieke radio te maken. De cijfers laten zien dat deze koers voor de meeste zenders loont en de publieke radio voor veel luisteraars aantrekkelijker heeft gemaakt’, reageert Jan Westerhof, directeur radioprogrammering NPO.
Westerhof wil deze radiostrategie dit jaar verder doorvoeren door de radiostations nog sterker te positioneren ten opzichte van elkaar en ten opzichte van het overige aanbod aan zenders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in