Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Daihatsu in strijd met reclamecode

De Reclame Code Commissie meldt dat reclame van Daihatsu in strijd is met de Nederlandse reclamecode. Het gaat om een advertentie in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de Commissie kan de kreet in de dagbladadvertentie dat ‘de nieuwe Cuore’ de ‘zuinigste benzineauto ter wereld’ is niet worden aangetoond. Dat geldt ook voor de mededeling dat Daihatsu ‘het meest milieuvriendelijke automerk’ is.

related partner content for mobile comes here

Mededelingen in zowel dagblad als brochures en op de site dat de Daihatsu-modellen ‘elk afzonderlijk behoren tot de schoonste en zuinigste in hun klasse’ kunnen eveneens niet worden aangetoond.

De termen ‘Daihatsu klimaatneutraal’ en ‘CO2 neutraal’ mogen volgens de RCC ook niet, omdat daarvan -ten onrechte- de suggestie uitgaat dat het klimaat geen enkele (nadelige) invloed zou ondervinden van Daihatsu automobielen.

Omdat Daihatsu al eerder is aanbevolen om niet meer op een dergelijk wijze reclame te maken, heeft de Commissie besloten deze uitspraak openbaar te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in