Reclame Daihatsu in strijd met reclamecode
Volgens de Commissie kan de kreet in de dagbladadvertentie dat ‘de nieuwe Cuore’ de ‘zuinigste benzineauto ter wereld’ is niet worden aangetoond. Dat geldt ook voor de mededeling dat Daihatsu ‘het meest milieuvriendelijke automerk’ is.
Mededelingen in zowel dagblad als brochures en op de site dat de Daihatsu-modellen ‘elk afzonderlijk behoren tot de schoonste en zuinigste in hun klasse’ kunnen eveneens niet worden aangetoond.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe termen ‘Daihatsu klimaatneutraal’ en ‘CO2 neutraal’ mogen volgens de RCC ook niet, omdat daarvan -ten onrechte- de suggestie uitgaat dat het klimaat geen enkele (nadelige) invloed zou ondervinden van Daihatsu automobielen.
Omdat Daihatsu al eerder is aanbevolen om niet meer op een dergelijk wijze reclame te maken, heeft de Commissie besloten deze uitspraak openbaar te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid