Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse bureaus grote afwezigen bij AME Awards 2015

DHL grote winnaar met ‘Trojan mailing’-campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De award voor &;world’s best advertising & marketing effectiveness&; bestaat al sinds 1994 en heeft als voornaamste doel om campagnes met spraakmakende oplossingen voor marketingproblemen te belonen. Hoewel de geen Nederlandse inzendingen kende, werd ons land wel in de Europese vakjury vertegenwoordigd door Wesley ter HaarJoris Pol (beiden MediaMonks) en Dick van der Lecq (Etcetera).

related partner content for mobile comes here

&;De AME Awards staan internationaal hoog aangeschreven, maar zijn in Nederland nog vrij onbekend.&; vertelt Van Der Lecq. &;Ik heb topcases bij de Esprix en ADCN gezien, die hier hoge ogen zouden gooien. Nederlandse bureaus kunnen zich met de AME dus makkelijk internationaal profileren.&;

DHL Duitsland 

Dit jaar ging de belangrijkste prijs - de AME Grand Trophy - naar de guerrila-campagne van DHL Duitsland. Met de ‘Trojan mailing’-campagne, een initiatief van Jung von Matt, liet DHL haar concurrenten pakketten ophalen die met een temperatuurgevoelige coating waren behandeld. Bij een temperatuur onder nul graden waren de dozen gewoon zwart, maar zodra de temperatuur toenam werden de dozen geel en verscheen de tekst ‘DHL IS FASTER’. 

Ook de ‘I See Fries’-campagne van McDonald&;s en Tribal World Wide Shanghai viel met drie &;Gold Medaillons&; dik in de prijzen.

;s &;I See Fries&; via DDB Sydney

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in