
Dat blijkt uit een onderzoek van Television Research Partnership . De Verenigde Staten staat tweede met een marktaandeel van 20 procent, gevolgd door Nederland met 15 procent, Argentinië met 7 procent en Frankrijk met 5 procent.
Engeland creëerde 12 van de top 30 geëxporteerde tv-formats die werden bestudeerd op 57 kanalen in de toptien televisiemarkten. BBC Worldwide, Granada Media, FremantleMedia, Endemol UK en Celador waren de best scorende producenten, aldus TV Formats weblog.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBTelevision Research Partnership constateert dat door het steeds vaker vervangen van kant en klare fictie door lokale format of format adapties de distribiteur minder winstgevend is. Een formatdeal vertegenwoordigd slecht 10 tot 20 procent van de waarde van een vergelijkbaar kant en klaarprogramma.
De cijfers van 2004 zouden voor Nederland kunnen tegenvallen, gezien het slechte ‘formatjaar’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee