Mobile Marketing Case: Sonos (2010)


Merk- en propositiebekendheid van het Amerikaanse bedrijf Sonos was relatief laag in Nederland.
Doelstelling
De doelstelling is om de doelgroep de demovideo te laten zien en daarmee de bekendheid te verhogen en de aankoopintentie te versterken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Resultaat
- Doelstelling van aantal vertoonde demovideo’s overtroffen met 163% (85.000).
- Grootste mobiele (iPhone getargette) campagne in 2010 met 80% van de iPhones in NL bereikt**.
- Eerste werkelijke interactieve iPad advertentie die gebruik maakt van specifieke iPad functies (tilt, swipe & tappen).
- Werkelijke interactieve printadvertenties d.m.v. QR-code (3000 QR scans).
- Overall verkoopstijging van Sonos in NL in 2010 van 200% tov 2009
- Doorklikratio’s van 5-8% met de Youtube Pre-rolls (marktgemiddeld 0,13% op video inpage. Bron: Doubleclick)
- Meer dan 50.000 retweets en zelfs 4 fysieke ansichtkaarten voor deze actie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid