Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Marketing Case: Sonos (2010)

Achtergrond
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merk- en propositiebekendheid van het Amerikaanse bedrijf Sonos was relatief laag in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Doelstelling
De doelstelling is om de doelgroep de demovideo te laten zien en daarmee de bekendheid te verhogen en de aankoopintentie te versterken.

Resultaat
- Doelstelling van aantal vertoonde demovideo’s overtroffen met 163% (85.000).
- Grootste mobiele (iPhone getargette) campagne in 2010 met 80% van de iPhones in NL bereikt**.
- Eerste werkelijke interactieve iPad advertentie die gebruik maakt van specifieke iPad functies (tilt, swipe & tappen).
- Werkelijke interactieve printadvertenties d.m.v. QR-code (3000 QR scans).
- Overall verkoopstijging van Sonos in NL in 2010 van 200% tov 2009
- Doorklikratio’s van 5-8% met de Youtube Pre-rolls (marktgemiddeld 0,13% op video inpage. Bron: Doubleclick)
- Meer dan 50.000 retweets en zelfs 4 fysieke ansichtkaarten voor deze actie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in