Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel gebruik in VS, Europa en Japan

Amerikaanse mobiele bellers maken het meest gebruik van social networking op hun mobiel, Europese mobiele gebruikers sms-en het meest.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

comScore analyseerde in juni de mobiele activiteiten in de VS, Europa en Japan. Er komen belangrijke verschillen naar voren.

related partner content for mobile comes here

In de VS bijvoorbeeld maakt 21,3 procent gebruik van social networking/weblogs op de mobiel. In Europa is dat 14,7 procent, in Japan 17 procent.

Amerikanen liepen ook voor wat betreft instant messaging: 17 procent. In Europa en Japan zijn de percentages respectievelijk 12,6 procent en 3,3 procent in Japan.

Maar daar houdt het wat betreft de VS wel op. Zo stuurt 81,7 procent van de Europeanen sms’jes. In de VS is dat 66,8 procent, in Japan slechts 40,1 procent.

Japanners aan de andere kant zijn weer het meeste ‘mobile connected’, en dat betekent dat ze het meeste browsen, gebruik maken van applicaties en content downloaden. Meer dan 75 procent doet dit. In de VS is dat 43,7 procenty, in Europa 38,5 procent.

Japanse mobiele bellers gebruiken applicaties (42,3 procent) en browsers (59,3 procent) het intensiefst. Dat geldt ook voor e-mails: 54 procent. In de VS gebruikt 34 procent browsers, en in Europa 25,8 procent. Wat betreft applicaties: VS 31,3 procent, 24,9 procent Europa.

De mobiele mediaconsumptie in Japan is evenwichtig verspreid over de verschillende leeftijdsgroepen. In de VS en Europa is dat niet zo: in de VS bijvoorbeeld belt de groep 25-34 44 procent meer met de mobiel dan de gemiddelde mobiele beller, en de groep 18-24 39 procent meer. In Europa is de groep 18-24 het meeste ‘mobile connected’, 54 procent meer dan gemiddeld, en de groep 25-34 35 procent meer.

In de VS en Europa zijn vrouwen 9 procent meer mobiele beller dan gemiddeld, in Europa juist 16 procent minder.

In de VS en Europa is Facebook het meest gebruikte social network. In Japan is het Mixi, gevolgd door Gree, Twitter en Mobage Town. Het twittergebruik explodeert in alle drie de markten: meer dan 60 procent groei in de laatste vijf maanden (volgens data van Twitter ).

Het percentage twitteraars dat Twitter vooral mobiel gebruikt, groeide van 5 procent naar 16 procent. Het percentage twitteraars dat zo nu en dan mobiele een tweet plaatst, ligt op 46 procent.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in