Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkwaarde Facebook stijgt met 48%

IBM’s merkwaarde daalt met 19% in Interbrand best Global Brands 2016.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Voor het zeventiende keer zet het consultancybureau Interbrand de ;best global brands&; op een rij. 

related partner content for mobile comes here

Geen grote verrassingen aan de top met Apple, Google en Coca-Cola als de drie waardevolste merken. Maar Coca-Cola laat wel een aanzienlijke daling in merkwaarde zien: 7 procent. In

De top 10 in 2016

1. Apple (5 procent) 178 miljard dollar

2. Google (11 procent) 133,25 miljard dollar

3. Coca-Cola (-7 procent) 73,10 miljard dollar

4. Microsoft (8 procent) 72, 80 miljard dollar

5. Toyota (9 procent) 53, 58 miljard dollar

6. IBM (-19 procent) 52,5 miljard dollar

7. Samsung (14 procent) miljard dollar

8. Amazon (33 procent) 50,33 miljard dollar

9. Mercedes-Benz (18 procent) 43,49 miljard dollar

10. General Electric (GE) 2 procent 43,13 miljard dollar

Facebook

Het sterkst groeiende merk is  Facebook: 48 procent. Het social network staat op de 15de plaats en heeft volgens Interbrand een waarde van ruim 32 miljard dollar.

Andere sterke stijgers zijn Amazon (33 procent), Lego (25 procent), Nissan (22 procent) en Adobe (21 procent).

Merken die het sterkst in waarde zijn gedaald zijn IBM (19 procent), Shell (17 procent), Ralph Lauren (12 procent), Xerox (12 procent), Prada (12 procent). De daling van Volkswagen valt relatief mee: 9 procent.

Automotive en tech domineren de lijst, samen nemen ze 29 plaatsen in de lijst in. Retail is de sector die het sterkst groeit (19 procent), maar de sportsector en luxury groeien ook beide sterk met 10 procent.

De totale waarde van alle merken bij elkaar is ruim 1.796 miljard dollar 4,8 procent groei ten opzichte van 2015.

Nieuwkomers

Tesla en Dior komen nieuw binnen, net als Hewlett Packard.

Interbrand geeft in dat de beste global brands de stuwende kracht achter verandering zijn. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in