Overslaan en naar de inhoud gaan

7 opmerkelijke voorbeelden waarin beeldregie fout uitpakt

Het componeren van het juiste beeld is een professie, zo bleek ook uit het slimme werk van het PR-team van Boris Johnson, een paar…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het componeren van het juiste beeld is een professie, zo bleek ook uit hetvan het PR-team van Boris Johnson, een paar maanden geleden.

related partner content for mobile comes here

Johnson zou aankondigen niet mee te dingen naar de functie van p,rime minister. De PR-mensen van Johnson hadden de boodschap goed voorbereid en zagen het bekende groene bordje &;Exit&; hangen, precies boven de deur die Johnson door zou gaan na zijn persconferentie. Dat plaatje wilden ze liever niet in de kranten hebben, en gingen met witte folie aan de slag.

Toch gaat het vaak mis, iets wat tot vermakelijke, opmerkelijke en soms zelfs pijnlijke beelden een associaties leidt. Zeven fijn &;foute&; voorbeelden:

1. Bittere toekomst

De Britse premier Theresa May op het congres van de Conservatieve partij in Engeland afgelopen weekeinde. Zij heeft tot taak de Britten door de Brexit heen te loodsen naar een zonnige toekomst. Maar dat zit er zo gezien even niet in.  

 

Hier zit ook wat frictie: de naam, het gebouw.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in