Overslaan en naar de inhoud gaan

M-commerce laat consument koud

Producenten van draadloze internetapparatuur doen er alles aan om ons te overtuigen dat m-commerce ‘the next hot thing’ wordt. Volgens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers van Arthur Andersen baseerden hun conclusies op antwoorden van 424 Amerikaanse online consumenten. 43 procent van de ondervraagden had geen mening over handel via mobiel internet, 13 procent had een enigszins negatieve indruk en 1 procent had een sterk negatieve indruk. De ondervraagden waren vooral bezorgd over de veilighied van transacties via palmtops en mobiele telefoons.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers waren de bezitters van mobiele internetapparaten twee- tot vijfmaal meer geneigd tot het gebruik van online toepassingen als e-mail, internet en online aankopen. Minder dan één op de tien respondenten had echter daadwerkelijk een palmtopcomputer tot zijn beschikking. Meer dan de helft van degenen die geen elektronische organizer hadden, zeiden geïnteresseerd te zijn in de aanschaf van een dergelijk apparaat als het geïntegreerd zou zijn met een mobiele telefoon.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in