Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers eerste halfjaar: opmars Qmusic, NPO Radio 2

NPO 3FM is de grootste daler in de doelgroep 20-49.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode januari-juni 2016.

Radio 538 komt in de doelgroep 20-49 in de eerste zes maanden van dit jaar uit op een marktaandeel van 18,1 procent en blijft daarmee marktleider. Wel is er een daling ten opzichte van het eerste halfjaar 2015, toen het aandeel 18,7 was (index 97).

Qmusic kruipt dichterbij als nummer 2 zender. Het marktaandeel is 14,5 (was 13,3, index 109). 3FM is nu derde met een verlies van bijna een kwart marktaandeel ten opzichte van de eerste zes maanden van vorig jaar: 11,5 (was 14,8, index 78).

Sky Radio is vierde en blijft in marktaandeel dalen naar 9,7 (was 10,1, index 96). De hervormingen bij Radio 2 hebben effect. De publieke zender komt uit op 8,5 (was 7,3, index 116).

Andere stijgers zijn Radio Veronica: 6,8 (6,0, index 113), Radio 10 5,9 (4,9, index 110) en E Power: 5,4 (5,1, index 106).

10+
In 10+ is het beeld redelijk vergelijkbaar. Radio 538 is ook hier marktleider met 11,8 (was 12,1, index 98). ORN is tweede met een lichte groei van 10,0 naar 10,1 (index 101). Qmusic heeft Sky Radio ingehaald en komt uit op 9,7 (was 8,8, index 110). Sky Radio is vierde zender met 9,5 (was 9,6, index 99). NPO Radio 2 gaat van 8,6 naar 9,2 (index 107). 3FM daalt naar 7,0 (was 9,1, index 77).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in