Overslaan en naar de inhoud gaan

Succes van Pokémon Go is buitengewoon, maar toch duikt Nintendo diep in het rood

Het recente succes van Pokémon Go ten spijt zijn de resultaten van Nintendo niet echt om over naar huis te schrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In het tweede kwartaal zette het gamesbedrijf een groter verlies in de boeken dan kenners hadden gedacht. De Japanners kampten onder meer met een zwakkere vraag naar de spelcomputer Wii U en ook de sterke yen speelde Nintendo parten.

related partner content for mobile comes here

Het lukt Nintendo maar niet om nieuwe kopers te vinden voor zijn traditionele consoles. De problemen worden verbloemd door het enorme succes van de onlangs gelanceerde app Pokémon Go. Het bedrijf waarschuwde beleggers eerder al dat de financiële impact van het nieuwe spel beperkt zal zijn. Volgens een schatting vloeit 13 procent van de opbrengsten van het spel door naar Nintendo.

Onder de streep resteerde afgelopen kwartaal een verlies van 24,5 miljard yen (211 miljoen euro). Dat was veel meer dan de min van 3,4 miljard yen waarmee analisten gemiddeld rekening hadden gehouden.

Nintendo gaf verder aan dat de lancering van de belangrijke clip-on accessoire Pokémon Go Plus is vertraagd. De smartwatches waarmee spelers het spel kunnen spelen zonder continu op hun telefoon te hoeven kijken, zijn pas in september beschikbaar in plaats van deze week. Daarnaast maakt Nintendo werk van een nieuwe console NX, die in maart volgend jaar wordt gelanceerd. Nintendo gaf hier evenwel geen prognoses voor af.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in