Overslaan en naar de inhoud gaan

Gaan we rollen met Nivea?

De Top of Flop van deze maand.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zomer: lekker zonnetje, terrasje, strand, zonnebril op en… zonnebrandcrème. Insmeren is niet een favoriete actie in de zomer, maar een noodzakelijk kwaad. Niet in de laatste plaats vanwege het gedoe en geklieder. Nivea denkt mee en heeft naast de crème en spray nu ook een roll-on geïntroduceerd. Compact, dus past makkelijk in de tas en hartstikke handig in gebruik, volgens Nivea.

Geen vette handen

Het idee om de zonnebrandcrème met een soort deo-roller op te brengen, spreekt veel mensen wel aan. Vooral voor het insmeren van kinderen. Dan krijg je geen vette handen en ook niet de (vaak hogere) factor van de kinderen op je eigen huid. De roller bevat UVA/UVB-filters voor onmiddellijke en betrouwbare bescherming, volgens Nivea. Door de goede naam van Nivea gelooft het merendeel van de respondenten de claim over goede bescherming en verzorging. En dat je de roller - dankzij het compacte formaat - makkelijk meeneemt, is ook een pluspunt.

 

Er kleven nadelen aan

Toch is het niet één grote lofzang. Er ‘kleven’ ook nadelen aan het rolsysteem. Men verwacht dat er allemaal viezigheid aan blijft plakken en vindt het niet hygiënisch om dezelfde roller voor het hele gezin te gebruiken. En het insmeren van grote oppervlakken lijkt wat onhandig. ‘Ziet er veelbelovend uit, maar zou zich eerst in de praktijk moeten bewijzen.’ De prijs is een struikelblok. De aankoopintentie daalt behoorlijk na het noemen ervan. Ook al ligt die in lijn met reguliere zonnebrandcrème, toch schrikt de prijs blijkbaar af om het te proberen.

Let’s rock & roll

Nivea weet met de roll-on een aantrekkelijk alternatief te bieden. Er is nog wel wat werk aan de winkel om de twijfelaars over de streep te trekken, bijvoorbeeld door promotie of sampling om de eerste aankoop te forceren. De hygiëne is ook een drempel die moet worden weggenomen. Misschien moet Nivea eens nadenken over een familiepack met gratis (naam)stickers; voor iedereen zijn eigen herkenbare roller.

 

Over het onderzoek
Voor deze concepttest zijn in juni 2016 130 Nederlanders ondervraagd.

Voor deze concepttest zijn in juni 2016 130 Nederlanders ondervraagd.


*Shelly van Winden is research consultant bij SAMR (SmartAgent MarketResponse)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in