Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Toekomst van mode is virtueel’

Technologie en mode kwamen samen op de Mercedes-Benz FashionWeek
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hologrammen

Tijdens de show danst model Nelle Swan in een beige bodysuit. Terwijl ze beweegt verschijnen er hologrammen van jurken op haar lijf. Het is een indrukkende show, maar zo’n hologrammenjurk is nog niet mogelijk zonder complete technische installatie. “Dit gaat echt over de toekomst,” legt Leferink uit. “Hoe kunnen we het systeem veranderen om de planeet te sparen? De mode-industrie een van de meest vervuilende industrieën ter wereld, alleen olieproductie is erger. Virtual reality zou weleens de oplossing kunnen zijn.”

Humeur

Op het Westergasterrein waren dezelfde middag nog meer technische hoogstandjes te zien. Zo waan je je met een waan je je het ene moment in een show van Jean-Paul Gaultier, het andere moment race je door de bergen in een Mercedes. Ook de Belgische ontwerper JasnaRok dacht na over de toekomst. Zij ontwierp een jurk die zich aanpast aan je humeur. Hoe dat werkt, legt ze uit in dit filmpje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in