Overslaan en naar de inhoud gaan

Lollyreclame Deckers van de buis

De lollyreclame waarin Daphne Deckers Chupa Chups lollies aanprijst als fruit, mag niet meer op de buis verschijnen. Dat heeft het College…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de betreffende commercial, die inmiddels niet meer wordt uitgezonden, zegt Daphne Deckers dat haar kinderen chupa chups mogen als ze willen snoepen. Het College is overigens van mening dat de spot niet misleidend is. Daarmee verwerpt hij de eis van de Consumentenbond dat Chupa Chups in haar reclame de hoeveelheid suiker in de lollies moet vermelden.

related partner content for mobile comes here

Volgens het College is de tv-reclame duidelijk en volledig over de samenstelling van het product en is het algemeen bekend dat lollies suiker bevatten.

De Consumentenbond is met dit deel van de uitspraak van het beroepscollege tevreden. Wel is de bond teleurgesteld dat het College vindt dat onvoldoende is komen vast te staan dat Daphne Deckers vertrouwen geniet bij bepaalde publieksgroepen terwijl zij als voorbeeldmoeder een ongezond product als gezond aanprijst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in