Lidl en Vrumona winnen eerste Tikkie Campagne Awards
![tikkie campagne awards](https://static.adformatie.nl/cropped/8e82cf15-96f6-5ce5-865a-c69e3f5433d5/article/cd/b5/cdb5a378-e058-4cc1-984f-1b6a392d2132/opening_image/opening_image_hero/tikkie%20advertentie%20awards.jpg)
![tikkie campagne awards](https://static.adformatie.nl/cropped/8e82cf15-96f6-5ce5-865a-c69e3f5433d5/article/cd/b5/cdb5a378-e058-4cc1-984f-1b6a392d2132/opening_image/opening_image_hero/tikkie%20advertentie%20awards.jpg)
Lidl en Vrumona mogen zich de winnaars noemen van de eerste Tikkie Campagne Awards. Lidl wint de prijs voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona die voor Beste Cashback Campagne. Er zijn totaal meer dan 100 campagnes genomineerd en beoordeeld door een jury, stelt ABN Amro als ontwikkelaar van Tikkie.
In de jury zaten naast media- en activatiespecialisten ook de head of marketing en head of data van Tikkie. De app met ruim tien miljoen gebruikers verdient onder andere geld door reclames te tonen. Die reclames zijn bedoeld om de aandacht van Tikkie-gebruikers te trekken en bieden regelmatig kortingen of gratis producten, door het bonnetje te scannen en het geld terug te vragen via een Tikkie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagDrankenreus Vrumona speelde vorig jaar het beste in op zo'n terugbetaalactie, stelt de jury. De 'Tikkie voor 'n Blikkie'-campagne mag zich daarom de Beste Cashback Campagne van 2024 noemen. Vrumona motiveerde Tikkie-gebruikers om een kleiner blikje van Pepsi, Crystal Clear, Royal Club of een ander merk te kopen en het bonnetje in te dienen. Die campagne haalde 8 miljoen impressies op Tikkie en leverde ook 'sterke betrokkenheid' op, aldus de jury.
Game van Lidl
Lidl gebruikte Tikkie om zijn concept 'XXL Deals' breder onder de aandacht te brengen. De supermarktketen ontwikkelde een speciale game voor Tikkie, waarbij gebruikers punten konden verdienen. Met genoeg punten was een gratis croissant te claimen bij Lidl. Een slimme combinatie van digitaal en fysiek en een goed voorbeeld van op speelse wijze effectief impact maken, luidt het oordeel van de jury.
Beide merken hebben een award van Tikkie ontvangen, net als een cheque voor 1 miljoen impressies. ABN Amro zegt vanaf nu elk jaar prijzen uit te delen voor de beste advertenties op Tikkie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid