Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl en Vrumona winnen eerste Tikkie Campagne Awards

De merken hebben via een game of cashbackactie in Tikkie het beste gebruikgemaakt van de app, stelt de jury.
tikkie campagne awards
© Aangeleverd
tikkie campagne awards
© Aangeleverd

Lidl en Vrumona mogen zich de winnaars noemen van de eerste Tikkie Campagne Awards. Lidl wint de prijs voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona die voor Beste Cashback Campagne. Er zijn totaal meer dan 100 campagnes genomineerd en beoordeeld door een jury, stelt ABN Amro als ontwikkelaar van Tikkie.

related partner content for mobile comes here

In de jury zaten naast media- en activatiespecialisten ook de head of marketing en head of data van Tikkie. De app met ruim tien miljoen gebruikers verdient onder andere geld door reclames te tonen. Die reclames zijn bedoeld om de aandacht van Tikkie-gebruikers te trekken en bieden regelmatig kortingen of gratis producten, door het bonnetje te scannen en het geld terug te vragen via een Tikkie.

Drankenreus Vrumona speelde vorig jaar het beste in op zo'n terugbetaalactie, stelt de jury. De 'Tikkie voor 'n Blikkie'-campagne mag zich daarom de Beste Cashback Campagne van 2024 noemen. Vrumona motiveerde Tikkie-gebruikers om een kleiner blikje van Pepsi, Crystal Clear, Royal Club of een ander merk te kopen en het bonnetje in te dienen. Die campagne haalde 8 miljoen impressies op Tikkie en leverde ook 'sterke betrokkenheid' op, aldus de jury.

Game van Lidl

Lidl gebruikte Tikkie om zijn concept 'XXL Deals' breder onder de aandacht te brengen. De supermarktketen ontwikkelde een speciale game voor Tikkie, waarbij gebruikers punten konden verdienen. Met genoeg punten was een gratis croissant te claimen bij Lidl. Een slimme combinatie van digitaal en fysiek en een goed voorbeeld van op speelse wijze effectief impact maken, luidt het oordeel van de jury.

Beide merken hebben een award van Tikkie ontvangen, net als een cheque voor 1 miljoen impressies. ABN Amro zegt vanaf nu elk jaar prijzen uit te delen voor de beste advertenties op Tikkie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in