IPG reorganiseert opnieuw mediatak


IPG Media werd vorig jaar geïntroduceerd voor het managen van de mediabureaus. Voormalig MTV Networks-baas Mark Rosenthal leidde de nieuwe entiteit. Rosenthal stapt op. De nieuwe structuur moet volgens Adweek de verschillende mediabureaus juist meer onafhankelijkheid geven.
Volgens een van de betrokkenen binnen IPG was IPG Media ‘een enorme investering met te veel onnodige overhead’. ‘De nieuwe koers focust op investeringen in de afzonderlijke merken.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInitiative en Universal McCann worden nu weer gekoppeld aan de creatieve tak. UM wordt weer gelinkt aan McCann Worldgroup, hoewel beide groepen nog steeds close met elkaar samenwerkten. Initiative wordt gekoppeld aan DraftFCB. Er komt wel een nieuw orgaan binnen IPG, Interpublic Media Council, voorgezeten door Phillippe Krakowsky. Die gaat minder formeel te werk als IPG Media. Ook is de Futures Marketing Group gecreëerd om de digitale activiteiten te stroomlijnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid