Overslaan en naar de inhoud gaan

IPG reorganiseert opnieuw mediatak

Interpublic Group (IPG) ontmantelt IPG Media en voor de tweede keer in twee jaar wordt de mediatak, met bureaus Initiative, Universal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IPG Media werd vorig jaar geïntroduceerd voor het managen van de mediabureaus. Voormalig MTV Networks-baas Mark Rosenthal leidde de nieuwe entiteit. Rosenthal stapt op. De nieuwe structuur moet volgens de verschillende mediabureaus juist meer onafhankelijkheid geven.

related partner content for mobile comes here

Volgens een van de betrokkenen binnen IPG was IPG Media ‘een enorme investering met te veel onnodige overhead’. ‘De nieuwe koers focust op investeringen in de afzonderlijke merken.’

Initiative en Universal McCann worden nu weer gekoppeld aan de creatieve tak. UM wordt weer gelinkt aan McCann Worldgroup, hoewel beide groepen nog steeds close met elkaar samenwerkten. Initiative wordt gekoppeld aan DraftFCB. Er komt wel een nieuw orgaan binnen IPG, Interpublic Media Council, voorgezeten door Phillippe Krakowsky. Die gaat minder formeel te werk als IPG Media. Ook is de Futures Marketing Group gecreëerd om de digitale activiteiten te stroomlijnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in