Overslaan en naar de inhoud gaan

INTERVIEW - 'Nederlandse dj’s en KLM zijn pioniers'

KLM is partner van het Amsterdam Music Festival (tijdens ADE). Daar wordt onder meer de allereerste Top 100 DJs Legend Award…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amsterdam Music Festival is de climax van het Amsterdam Dance Event () dat van 16 tot en met 20 oktober in Amsterdam gehouden wordt. Tijdens het Amsterdam Music Festival wordt de eerste Top 100 DJs Legend Award uitgereikt aan de beste dj van de afgelopen twintig jaar. Deze prijs wordt mogelijk gemaakt door KLM, dat zich ‘Carrier of the world’s best DJs’ noemt. Daarnaast wordt op deze avond de nieuwe nummer 1 dj van de wereld verkozen. Meer dan een miljoen mensen hebben wereldwijd gestemd op de awards.

related partner content for mobile comes here

Frank Houben, Director Communications & Corporate Identity at KLM: ‘We wilden niet gewoon sponsor zijn, maar partner worden van dit dance event. KLM ziet zichzelf niet als muziekexpert, maar support het pionierschap van de Nederlandse muziekindustrie op internationale schaal, en specifiek de electronic dance music. Om relevantie te creëren moet je partnerships aangaan.’

Houben noemt de Nederlandse dj’s een belangrijk exportproduct. ‘En het zijn net als KLM, pioniers wereldwijd. Dance bestaat 25 jaar en Nederland heeft deze muziek in die jaren internationaal op de kaart gezet. Vijf van onze Nederlandse dj’s staan mondiaal in de top 10.’

Amsterdam Music Festival
Tijdens het Amsterdam Music Festival is KLM op een aantal manieren zichtbaar. Houben: ‘We maken de Top 100 DJs Legend Award mogelijk. Er is tijdens de avond een “Blue Moment” waarop deze prijs wordt uitgereikt. We doen het dus op een subtiele, natuurlijke manier. Er is ook de verkiezing van de nieuwe nummer 1 dj van de wereld. Vorig jaar won Armin van Buuren. Daarnaast gaan we samen met YouTube de avond live streamen via ons eigen . Op die manier kunnen we wereldwijd veel mensen bereiken. Mensen kunnen ook een meet & greet winnen op het Amsterdam Music Festival. De trailer is binnen 6 dagen al meer dan 1 miljoen keer bekeken.'

Houben spreekt over de ‘volgende stap in de musification’ van KLM. ‘Muziek is emotie en verbindt mensen, dat past bij ons. Wij kunnen de social engagement vergroten door het creëren van unieke content rond muziek die gebruikt kan worden voor zoveel mogelijk KLM-platforms.’

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in