Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetdomein ‘.sucks’ hoeft helemaal niet te sucken

Ondanks de paniek die maart dit jaar uitbrak onder grote merken, kan je het .sucks-domein ook als een kans beschouwen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de lancering van het .sucks-internetdomein afgelopen maart, werd breed gedacht dat het wel eens schade zou kunnen toebrengen aan grote merken. Denk aan abnamro.sucks, mcdonalds.sucks en ajax.sucks. Veel merken (meer dan 6 duizend), sloegen bij de lancering dan ook 2500 dollar stuk om ‘hun’ domein te claimen en zo mogelijke ellende te voorkomen. Losgeld. Maar meer vindingrijke bedrijven onderzoeken meer creatieve manier om .sucks te gebruiken.

related partner content for mobile comes here

Data die uit Google Trends zijn te halen, wijzen uit dat veel ondernemers en/of marketeers zoeken op ‘merknaam + sucks’ om te zien wat consumenten over hun merk zeggen. Richard Winslow, brand director bij een Britse domein registrator vind ‘sucks’ dan ook een sterk sleutelwoord. Hij zegt dat moedige bedrijven hun .sucks-domein niet alleen moeten opkopen om in een digitale la weg te stoppen, maar er juist een website mee moet verwezenlijken om feedback te verzamelen van ontevreden klanten. Winslow: ‘Het biedt een kans om de service aan je klanten te verbeteren.’

Maar er zijn meer toepassingen te bedenken. De assurantietussenpersoon Greg Sasine onderscheidt zich van de grijze assurantiepersonenmassa met de website . Hij richt zich daarmee op mensen die geen zin hebben in gladde praatjes van dito salestypes.

Nog meer voorbeelden van (mogelijke) toepassingen: (nog under construction), de site van de Cystic Fibrosis Foundation, de sites van stofzuigermerken Dyson en Hoover (zuigen = suck) en de site van de mobiele applicatie This Meeting Sucks!, waar mensen op anonieme basis kunnen zeggen wat ze van die !#*%$#*%!^^!#!-vergadering vonden (nog available).

Meer mogelijkheden en toepassingen bij

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in