Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Trouwe festivalbezoeker wordt zelden beloond’

Slechts 13,9 procent van alle festivalbezoekers geeft de voorkeur geeft aan het ontvangen van een digitaal ticket op de smartphone
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een Nederlandse festivalbezoeker geeft gemiddeld 159,40 euro uit aan tickets voor muziek- en cultuurfestivals. Dit stelt Webloyalty op basis van onderzoek onder 1000 Nederlanders, dat werd uitgevoerd door Multiscope. Festivalbezoekers besluiten meestal al vroeg in het jaar naar welke festivals ze willen: 53 procent koopt de tickets in het begin van het seizoen, bijna de helft doet dat om te profiteren van aanbiedingen zoals een early bird-korting.

related partner content for mobile comes here

Smartphone
85 procent geeft de voorkeur aan online kopen. De PC of laptop wordt hierbij nog steeds het meest gebruikt (69 procent) gevolgd door de tablet (9,4 procent) en smartphone (6,7 procent). De meeste respondenten ontvangen hun festivaltickets het liefst digitaal, bijvoorbeeld in de vorm van een PDF-bestand, en printen het zelf uit. Opvallend is dat maar 13,9 procent van alle festivalbezoekers de voorkeur geeft aan het ontvangen van een digitaal ticket op de smartphone.

Ambassadeur
Guy Chiswick, managing director Noord-Europa bij Webloyalty vindt het opvallend dat de meerderheid van de festivalbezoekers al in een vroeg stadium beslist welke festivals zij willen gaan bezoeken: ‘Het is zaak dat je als organisator dit gedrag beloont en stimuleert. In sommige gevallen wordt dit al gedaan door het bieden van early bird-kortingen of groepsaanbiedingen. Maar er liggen zeker nog kansen om de trouwe festivalbezoeker, die ieder jaar terugkomt en een ambassadeur vormt voor het festival, ook een extra voordeel te bieden. Trouwe ‘klanten’ zou je moeten belonen. Dit gebeurt nu nog maar zelden.’

Best Kept Secret overigens dit jaar al voor het eerst een extreme early bird actie voor mensen die op het terrein waren. Die konden ter plaatse al een kaartje voor volgend jaar kopen, tegen een relatief lage prijs. De organisatie verkocht toen meer dan 1.000 tickets in een paar uur tijd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in