Overslaan en naar de inhoud gaan

Inbev start Family Talk op Facebook

Anheuser-Busch Inbev start in Groot-Brittannie een voorlichtingscampagne op Facebook over de gevaren van alcoholmisbruik.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne heeft als naam en is gebaseerd op het inzicht dat ouders het beste zelf hun kinderen kunnen adviseren over alcohol, meer dan leraren of gezondheidsadviseurs.
Op Family Talk UK kun je videogesprekken bekijken waarin ouders praten over onderwerpen die gaan over alcohol en (minderjarige) kinderen. Wat doe je bijvoorbeeld als er flessen drank verdwijnen thuis, en wat zijn goede tips als je je kinderen wilt onderwijzen over alcoholgebruik.
De inzichten werden door onderzoeksbureau verzameld op het social network .

related partner content for mobile comes here

Regelgeving social media
Fabrikanten van alcoholische dranken werden het vorige week onderling eens over regulering wat betreft de marketing van alcohol via social media. Het Europese Forum voor Verantwoordelijk Drankgebruik (EFRD) werkt hiertoe samen met de ‘Distilled Spirits Council of the United States’ (DISCUS).

Alcoholmerken die communiceren via social networks, blogs, mobiele apps en user generated content moeten zich vanaf 30 september houden aan nieuwe regels, zowel in Europa als in de VS. De regels gaan met name over consistentie in het checken van leeftijd, betere monitoring van de social media-pagina’s en de verwijdering van ongeschikte content. Daarnaast moeten de Europese merken de effectiviteit gaan bewijzen van hun zelfreguleringsacties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in