Inbev start Family Talk op Facebook


De campagne heeft als naam Family Talk en is gebaseerd op het inzicht dat ouders het beste zelf hun kinderen kunnen adviseren over alcohol, meer dan leraren of gezondheidsadviseurs.
Op Family Talk UK kun je videogesprekken bekijken waarin ouders praten over onderwerpen die gaan over alcohol en (minderjarige) kinderen. Wat doe je bijvoorbeeld als er flessen drank verdwijnen thuis, en wat zijn goede tips als je je kinderen wilt onderwijzen over alcoholgebruik.
De inzichten werden door onderzoeksbureau Populus verzameld op het social network Mumsnet.
Regelgeving social media
Fabrikanten van alcoholische dranken werden het vorige week onderling eens over regulering wat betreft de marketing van alcohol via social media. Het Europese Forum voor Verantwoordelijk Drankgebruik (EFRD) werkt hiertoe samen met de ‘Distilled Spirits Council of the United States’ (DISCUS).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlcoholmerken die communiceren via social networks, blogs, mobiele apps en user generated content moeten zich vanaf 30 september houden aan nieuwe regels, zowel in Europa als in de VS. De regels gaan met name over consistentie in het checken van leeftijd, betere monitoring van de social media-pagina’s en de verwijdering van ongeschikte content. Daarnaast moeten de Europese merken de effectiviteit gaan bewijzen van hun zelfreguleringsacties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid