Overslaan en naar de inhoud gaan

'Ik hou van het internet, zeker wanneer het zichzelf niet al te serieus neemt'

Rogier Vijverberg van internationaal reclamebureau SuperHeroes was deze week curator van RPOTDFAW*. Zijn thema: #ffflekkerklikkenmaar.
Rogier Vijverberg voor de SuperHeroes-vestiging in New York
Rogier Vijverberg voor de vestiging in New York
Rogier Vijverberg voor de SuperHeroes-vestiging in New York
Rogier Vijverberg voor de vestiging in New York

Sinds een jaar vraagt Nils Adriaans mensen uit het vak om een week lang curator te van zijn *Random pic(k) of the day for a week: ‘Iedere dag plaats ik dan een door haar of hem gekozen visual van beeld/film/muziek/poëzie of wat dan ook, plus een korte toelichting (waarom heb je voor dit fragment gekozen?) op mijn Facebook-pagina.’ Daarnaast bundelt hij sinds dit voorjaar iedere vrijdag de bijdragen van zijn curatoren op Adformatie.nl.

related partner content for mobile comes here

Deze week was Rogier Vijverberg, ECD en mede-oprichter van SuperHeroes Amsterdam / New York / Singapore (het enige Nederlandse internationale reclamebureau), curator. 'Vroeger, voordat we drie uur schermtijd in onze handen hadden, was het Internet onze belangrijkste bron van interactief vermaak. We zijn het een beetje kwijtgeraakt in het geweld van Instagram en YouTube, maar ik hou van het internet, nog steeds. En zeker wanneer het zichzelf niet al te serieus neemt. Vergeet even alle internetgekkies en haatcomments, of die deadline die wacht. Ga gewoon even 5 minuten random op een knop klikken. Of weet je wat, met een aal iemand in z'n gezicht slappen. Lekker hoor. Deze week een paar van mijn persoonlijke Internet-toppers door de jaren heen #ffflekkerklikkenmaar.'

Hier de 5 bijdragen van Vijverberg:

1. Of je vis lust?

Eel Slap

Eel slap
Eel slap

2. Het is veel leuker om te vinden wat je volkomen niet nodig hebt

Je kunt naar bol.com of naar Coolblue.nl en dan vind je vast wat je nodig hebt. Maar het is veel leuker om te vinden wat je volkomen niet nodig hebt. Thisiswhyimbroke.com staat vol met nutteloze gadgets en freaky producten. Dat shopt veel lekkerder.

Thisiswhyimbroke.com
Thisiswhyimbroke.com

3. Google voor zinloze websites

Als je niet zoveel zin hebt om te zoeken naar zinloze dingen is er gelukkig ook een soort Google voor zinloze websites. Klik op die Bored Button. Honderden interactieve websites zitten er achter de knop. Disclaimer: het is verslavend, sorry.

Bored Button
Bored Button

4. Oneindig veel kijkplezier

Okay, deze is ietsje serieuzer. Veel verdwijnt natuurlijk op het Internet, maar Archive.org is ons collectieve Internet geheugen. Onderdeel van de site zijn de Prelinger Archives. Hierin vind je duizenden Amerikaanse filmpjes van 1903 tot de dag van vandaag. En dan niet de bekende blockbusters, maar echt van alles. Van home movies en overheidsfilmpjes tot oude roadtrips. Oneindig veel kijkplezier.

Archive.org
Archive.org

5. Rafaël Rozendaal

Rafaël Rozendaal is al jarenlang mijn favoriete web artist. Websites als kleurrijke kunstwerken waarin je jezelf een tijdje kunt verliezen, maar ook legendarische guilty pleasures als Paper Toilet. Hij bouwt inmiddels over de hele wereld interactieve installaties, maar blijft ook trouw aan z'n roots. Check z'n laatste werk: Some Still.

Rafaël Rozendaal
Rafaël Rozendaal
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in