Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe je een 100% frigide condoomcommercial maakt

Dan mag je een keer reclame maken voor een condoommerk, en dan komt er zoiets uit, verzucht Scato van Opstall.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Natte-droomaccount van elk bureau: reclame mogen maken voor een condoomfabrikant. Strategisch gezien geen raketwetenschap. Wat moet een condoom doen? De uitwisseling van zaad, virussen en bacteriën stoppen. Dat is de sanity factor. En tegelijkertijd de barrière. Condooms zitten gevoelsmatig in de weg, daarom gebruiken we ze niet graag.

related partner content for mobile comes here

Daar hebben ze bij Skynfeel iets op gevonden. Spul dat dunner en flexibeler is dan latex. Hosanna! Zingend de kerk in, allemaal. Niemand staat graag met een regenjas onder de douche. 
Het ideale condoom is onmerkbaar dun. Scoren voor open doel, verkoop maximaal gevoel.

Dat kan op veel manieren. Suggestief en sensueel. Afrodiserend en apegeil. Tactiel teasend, stout of humorvol. Sex sells en bij condooms kan niemand je verwijten dat het geen functionele seks is. Ik zie alle Sid Lee-creatieven collectief uit hun dak gaan. Minimaal 69 toffe ideeën. 

Na een hilarische reviewmarathon, waar iedereen met rode oortjes uitkomt, wordt de allerbeste gepresenteerd: ‘Het concept heet: Experiment in Performance Wear. We zijn in een donkere en koude fabriekshal, zien flarden van een filmcrew.

Een niet onknappe maar seksloze ontwerpster maakt een pak van wit Skynfeel voor een naamloze atleet, aan de andere kant van de hal. Ze heeft allemaal gaten in het materiaal gesneden.’ (Tikt haar biologische klok? Ze zegt dat het flapjes zijn en het om de airlift gaat.

Mechanische seksdoping? Ben benieuwd!). ‘Dan staat de atleet startklaar. Hij draagt iets dat eerder op een witte wetsuit lijkt dan op warme huid met een nanodik laagje Skynfeel. Kille elektronische muziek klinkt als hij aan z’n enorme aanloop begint.

Ondertussen zie je korte fragmentjes: melk uit een fles wasverzachter. Wit glasfiber dat met een lasertje gesneden wordt. Dan zet de atleet met kracht af, springt …’

(Nu gaat-ie komen, denk je dan. Die orgastische duik in een goddelijke gleuf, op een zacht verende venusheuvel. Op de ontwerpster zelf - of desnoods in een zwembad vol babyolie) ‘ … en we zien hem in slow motion landen. In een bak schurend, gortdroog zand. De korrels spatten omhoog. Dan komt een titel in beeld: Skyn Condoms. Feel Everything.’  

‘Waarom de Sid Lee-vestiging in Amsterdam precies dicht gaat, is niet helemaal duidelijk’, schreef Het Parool onlangs. Ik heb zo mijn vermoedens. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in