Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse campagne tegen kindermishandeling wint prestigieuze PR-prijs

IPRA roept ROOMIE uit tot ’s werelds beste publieke PR-campagne
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De International PR Association () heeft de Nederlandse ROOMIE-campagne tegen kindermishandeling uitgeroepen tot ’s werelds beste PR-campagne in de categorie ‘Public Sector’.

related partner content for mobile comes here

De campagne van het ministerie van VWS is ontwikkeld en uitgevoerd door PR-bureau HvdM samen met reclamebureau NOISE. De internationale PR-prijs bekroont een succesvolle campagne voor en door tieners om (vermoedens van) huiselijk geweld bespreekbaar te maken.

from on .

 

Klaarstaan

Gemiddeld zit in elke schoolklas één jongere die zich thuis niet veilig voelt. Vaak denkt diegene dat hij of zij er helemaal alleen voor staat. Dat is niet zo, want uit onderzoek blijkt dat 94% van de tieners hun vrienden juist wil helpen als zij thuis problemen hebben. Met de ROOMIE laten tieners zien dat zij klaarstaan voor hun vrienden.

Communities

Uit campagne-effectonderzoek blijkt dat de helft van alle Nederlandse tieners ROOMIE herkent dankzij de campagne. Ook weet 7 op de 10 tieners dat praten de eerste stap is als zij zich thuis niet veilig voelen.

De inzet van vloggers genereerde ruim 1,2 miljoen views en meer dan 10.000 tieners namen deel aan online gesprekken binnen communities zoals Stardoll en Girlz! Bovendien heeft ROOMIE effect op het gedrag van tieners. Na de online aandacht, gesprekken en gastlessen op middelbare scholen, volgden ruim 100 telefoontjes naar de Kindertelefoon.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in