Overslaan en naar de inhoud gaan

Het relatiemagazine van NRC

Als ik NRC was zou ik NRC Focus gratis weggeven aan de abonnees. Als cadeau voor het loyale leesgedrag. Als bindingsinstrument. Beschouw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Belangrijkste reden: met een kwartaalmagazine bouw je in onvoldoende mate een relatie op(noot). Het is terecht dat Birgit Donker in de begeleidende brief stelt dat ze niet gelooft in gratis tijdschriften en kranten. Ik ben het daar ten dele mee eens. Haar krant is het geld dubbel en dwars waard. Dat je je goedbetaalde topmedewerkers weet te verleiden om samen een me too-product te maken is slim. Want dat is het. Een geweldige kick voor redacteuren en bladenmakers. Laat je lezers daar in delen. Onbetaald. Dat getuigt van lef, dat getuigt ervan dat je begrijpt hoe je klanten bindt.

related partner content for mobile comes here

De formule van het blad benadert de vrijdagse bijlages van het FD, is ook een beetje Outlook, is ook een beetje safe, is eigenlijk een beetje veel van heel veel andere titels.

Wanneer je een tijdschrift maakt is het niet voldoende om toptalent bij elkaar te zetten en een goede vormgever er uiteindelijk een blad van te laten maken. Een magazine heeft karakter nodig, een ziel. een handtekening. Wat er nu ligt had net zo goed het beste uit drie maanden NRC kunnen zijn, een beetje mager, maar a la. Mooi verpakt. als cadeau voor de lezer. NRC Focus is echt een fantastisch relatiemagazine. Maar of de NRC Lezer ervoor wil gaan betalen, betwijfel ik.

(noot: maar een kwartaalmagazine is wel een goed instrument om te gebruiken om een relatie te verstevigen met een sterk merk zoals het nrc)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in