Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote sprong in adverteren bij Yahoo

Niet minder dan 46 procent stegen de reclame-inkomsten van Yahoo in het afgelopen kwartaal, tot bijna 1,2 miljard dollar. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet minder dan 46 procent stegen de reclame-inkomsten van Yahoo in het , tot bijna 1,2 miljard dollar. Het marketingmodel van 's werelds grootste internetportaal begint werkelijk de vruchten af te werpen die tijdens de dotcom-hype werden beloofd. Daar dit geen financiële - of internetrubriek is, maar een marketingrubriek zal ik de reclame-inkomsten van Yahoo eens vergelijken met de bestedingen bij enkele traditionele media.

related partner content for mobile comes here

Time Warner moet nog resultaten over het derde kwartaal brengen, maar heeft wel : 'publishing', dat zijn voornamelijk de uitgaven op papier zoals van het blad bracht 650 miljoen aan advertenties op. America Online, concurrent van Yahoo in content, moest het met 100 miljoen aan advertenties doen. De 'Networks', de tv-bedrijven inclusief CNN, zagen ongeveer 900 miljoen dollar aan reclame binnenkomen.

In totaal haalt Time Warner ruim 2 miljard dollar per kwartaal binnen aan reclame-inkomsten. Met de 1,16 miljard dollar aan reclame is Yahoo werkelijk een speler van formaat geworden op de reclamemarkt.

Uit die vergelijking wordt ook direct duidelijk waar de voetnagel zit bij . Ze is voor 87 procent van de inkomsten afhankelijk van reclame, Time Warner voor slechts 20 procent.

Goed, Yahoo hanteert een ander marketingmodel en geeft wellicht de weg aan die internet financieel te gaan heeft: online dienstverlening en content blijven grotendeels gratis en wordt met marketing betaald, reclame en datahandel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in