Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen verband tussen internetervaring en klikgedrag

De dalende respons op online advertenties wordt niet veroorzaakt door de toenemende ervaring van internetgebruikers. Online onderzoek onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zou betekenen dat de branche de responspercentages wel degelijk kan verhogen met atrractievere online advertenties.

related partner content for mobile comes here

Vooral ‘rich media’ lijken geschikt om de responspercentages op te krikken. Van de respondenten die zeggen bijna nooit op advertenties te klikken, geeft 30 procent aan dat deze vorm hen wel zou interesseren. Van de groep die wel op advertenties klikt is dat zelfs 65 procent. Technieken als Flas en Real Audio/Video zouden geschikt zijn, aangezien 60 procent aangeeft over de benodigde software te beschikken. Bedrijven als Happypoint, Rabobank, Webads en Worldonline geven in het rapport ‘Internet Advertising’ aan dat de slechte kwaliteit van banners en sites op dit moment nog een serieuze handicap vormen. Bovendien is het aantal breedbandverbindingen nog te klein om de mogelijkheden voor ‘rich media’- advertenties volledig te benutten. Voor de nabije toekomst zullen banners nog de belangrijkste reclame-uiting blijven op internet. Maar op termijn zullen die worden vervangen door rich media banners. Ook e-mail marketing en sponsoring van sites gaat belangrijker worden. Alleen grote site-exploitanten zullen in staat blijven om eigen advertentieruimte te verkopen; kleinere sites moeten zich gaan organiseren, bijvoorbeeld door zich aan te sluiten bij een ad network. Tot slot zullen adverteerders steeds kritischer worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in