Overslaan en naar de inhoud gaan

Makro-Online zoekt concurrentie met bestaande retailers

'Logistiek is een drama in e-commerce,' zegt Angélique Wouters, directeur van Makro-Online.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Voor de software zijn best oplossingen te vinden, maar de daadwerkelijke service is een hoofdstuk apart. Je kan nog zo'n mooie webstore bouwen, opvallende marketingacties opzetten en zelfs je front- en backoffice integreren, maar als je bezorging niet klopt, ben je gedoemd te mislukken.'

related partner content for mobile comes here

Makro-Online is vorig jaar medio augustus in Leiden begonnen. Daarna is de winkel uitgebreid naar Zoetermeer, Gouda en Den Haag. Inmiddels is de online-winkel bovendien actief in Utrecht en Gooi en Eemland. En sinds kort in Amsterdam. Wouters vindt dat de grote stap. Ze zegt in het maartnummer van het Tijdschrift voor Marketing: ‘Amsterdam is massa. Hebben we die volume-uitbreiding onder controle, dan rollen we uit in de Rijnmond.'

Wouters erkent dat Makro meer en meer in het vaarwater van andere retailers komt. 'Ik zou apetrots zijn wanneer Makro-Online door Albert Heijn als serieuze concurrent gezien wordt. Bekijk je in welke richting Metro beweegt en vergelijk je dat met de koers van Ahold, dan zie je dat wij elkaar tegenkomen. Zij worden veel actiever in groothandel, voegen non-food toe en ontwikkelen hun online kanaal. Ze hebben hier in Nederland al vijftien jaar ervaring met thuisbezorging, en ik zie wat ze met Peapod in Noord-Amerika en met Disco in Zuid-Amerika doen. Ik denk wel eens dat ze wat sneller zouden kunnen doorschakelen, maar ik realiseer me ook dat e-commerce een race is waarvan de uitkomst niet bij voorbaat vast staat.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in