Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers dwingen allochtonen in een Nederlands keurslijf

In heel geïnstitutionaliseerd Nederland is geen geïntegreerd beleid voor etnische minderheden te vinden. Ook marketeers laten deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En daarmee enorme kansen. Dat zeggen Motivaction-directeuren Frits Spangenberg en Pieter Paul Verheggen deze week in Tijdschrift voor Marketing. Vrijwel niemand heeft een goed beeld van waar het met de ontwikkeling van deze snel groeiende groep ‘Nieuwe Nederlanders’ naartoe gaat. Ook marketeers hebben geen flauw idee wat ze met de doelgroep aan zouden moeten, en dwingen ze dus maar in een Nederlands keurslijf. Gevolg is dat veel boodschappen hen nooit bereiken. Terwijl we het hebben over een bevolkingsgroep met een besteedbaar jaarinkomen van 12 miljard gulden, en veel bedrijven hun product of marketinguitingen vrij simpel aan zouden kunnen passen. Deze week verschijnt bij Samsom het boek ‘Nieuwe Nederlanders. Etnomarketing voor diversiteitsbeleid’, waarin de Motivaction-auteurs eigen en extern onderzoek samenbrengen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in