Marketeers dwingen allochtonen in een Nederlands keurslijf


En daarmee enorme kansen. Dat zeggen Motivaction-directeuren Frits Spangenberg en Pieter Paul Verheggen deze week in Tijdschrift voor Marketing. Vrijwel niemand heeft een goed beeld van waar het met de ontwikkeling van deze snel groeiende groep ‘Nieuwe Nederlanders’ naartoe gaat. Ook marketeers hebben geen flauw idee wat ze met de doelgroep aan zouden moeten, en dwingen ze dus maar in een Nederlands keurslijf. Gevolg is dat veel boodschappen hen nooit bereiken. Terwijl we het hebben over een bevolkingsgroep met een besteedbaar jaarinkomen van 12 miljard gulden, en veel bedrijven hun product of marketinguitingen vrij simpel aan zouden kunnen passen. Deze week verschijnt bij Samsom het boek ‘Nieuwe Nederlanders. Etnomarketing voor diversiteitsbeleid’, waarin de Motivaction-auteurs eigen en extern onderzoek samenbrengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid