Fortune 500 telt nog weinig bloggers


De meeste bloggers zijn te vinden in de sectoren Computers, Office Equipment (Dell, IBM), Network and Other Communications Equipment (Motorola, Lucent Technologies), Semiconductors and Other Electrical Components (Intel, AMD) en Internet Services and Retailing (Amazon, Google).
Volgens Erin Byrne, chief digital strategist bij Burson, is het mogelijk dat het werkelijke aantal blogs hoger ligt. “Voor het onderzoek richtten we ons op relatief makkelijk vindbare blogs die primair bedoeld zijn voor externe communicatie, maar het is goed mogelijk dat er interne blogs zijn die minder makkelijk vindbaar zijn.” Byrne vond het aantal gevonden blogs ook tegenvallen. “Mogelijke oorzaak is dat bedrijven nog steeds worstelen met de vraag hoe ze de dialoog met de consument aan moeten gaan wanneer ze de geen controle hebben over de verspreide informatie.”
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe onderzoekers relativeren dit lage aantal met een sprong in het verleden. Vergeleken met december 2005 toen Wired en Socialtext begonnen de blog-activiteiten van de Fortune 500 te tracken, is het blog-aantal gestegen met 270 procent. Ook ligt het aantal iets hoger dan de Wired-wiki cijfers uit mei 2005: toen werden er 58 Fortune 500 blogs gerapporteerd.
De grote bedrijven hebben meer blogs dan de kleinere. Eenderde van de Fortune top 50 heeft een blog, 16 procent van de Fortuen 201 tot 250 heeft een blog en slechts 2 procent van de Fortune 451 tot 500 besteedt energie aan deze manier van communiceren. (PR Week)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid