Overslaan en naar de inhoud gaan

Fortune 500 telt nog weinig bloggers

Krap 15 procent van de Fortune 500 bedrijven communiceert met consumenten via blogs. Dat blijkt uit een studie van Burson-Marsteller. …
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste bloggers zijn te vinden in de sectoren Computers, Office Equipment (Dell, IBM), Network and Other Communications Equipment (Motorola, Lucent Technologies), Semiconductors and Other Electrical Components (Intel, AMD) en Internet Services and Retailing (Amazon, Google).

related partner content for mobile comes here

Volgens Erin Byrne, chief digital strategist bij Burson, is het mogelijk dat het werkelijke aantal blogs hoger ligt. “Voor het onderzoek richtten we ons op relatief makkelijk vindbare blogs die primair bedoeld zijn voor externe communicatie, maar het is goed mogelijk dat er interne blogs zijn die minder makkelijk vindbaar zijn.” Byrne vond het aantal gevonden blogs ook tegenvallen. “Mogelijke oorzaak is dat bedrijven nog steeds worstelen met de vraag hoe ze de dialoog met de consument aan moeten gaan wanneer ze de geen controle hebben over de verspreide informatie.”

De onderzoekers relativeren dit lage aantal met een sprong in het verleden. Vergeleken met december 2005 toen Wired en Socialtext begonnen de blog-activiteiten van de Fortune 500 te tracken, is het blog-aantal gestegen met 270 procent. Ook ligt het aantal iets hoger dan de uit mei 2005: toen werden er 58 Fortune 500 blogs gerapporteerd.

De grote bedrijven hebben meer blogs dan de kleinere. Eenderde van de Fortune top 50 heeft een blog, 16 procent van de Fortuen 201 tot 250 heeft een blog en slechts 2 procent van de Fortune 451 tot 500 besteedt energie aan deze manier van communiceren. (PR Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in