Overslaan en naar de inhoud gaan

AH-baas waarschuwt voor zuinige consument

De Nederlandse consumentenuitgaven worden op korte termijn geraakt door angst voor de kredietcrisis en stagnerende economische groei.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Dick Boer, bestuursvoorzitter van Albert Heijn en directielid van Ahold, tegen Reuters. Het persbureau liet hem reageren op winstwaarschuwingen bij branchegenoten als Carrefour, Marks & Spencer en Delhaize.

related partner content for mobile comes here

Volgens Boer treedt de neergang in de Nederlandse consumentenuitgaven langzamer in. Nu merken Nederlandse consumenten nog weinig van de slechte internationale economische ontwikkelingen. Ook zijn er in Nederland minder zorgen over de werkgelegenheid dan elders, aldus Boer.

Toch vreest de AH-topman dat de economische crisis de Nederlandse consument niet lang meer onberoerd zal laten. ‘Er komt een moment dat je meer reactie ziet dan vandaag. Zoals meer aandacht voor goedkopere producten en minder variatie.’

Volgens Boer is Albert Heijn dankzij de doorgevoerde herpositionering beter opgewassen tegen moeilijker marktomstandigheden. ‘Huismerken zijn een manier om geld te besparen. 50 Procent van ons assortiment, inclusief vers, bestaat uit private labels. Zonder vers is dat 30 procent.'

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in