Overslaan en naar de inhoud gaan

Een zetel voor Schinkelshoek

Communicatiemanager van 2005 en weblogger voor Commlog, Jan Schinkelshoek, is als nummer elf op de kandidatenlijst van het CDA de hoogste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Parlementaire Nieuwsbrief. De 53-jarige christendemocraat ruilt zijn baan als directeur communicatie van de Rabobank in voor een leven als volksvertegenwoordiger.

related partner content for mobile comes here

Schinkelshoek begon zijn carrière als parlementair verslaggever voor het Reformatorisch Dagblad. Later ging hij naar de Haagsche Courant, waar hij het tot hoofdredacteur schopte. Maar voordat hij de Haagsche Courant ging leiden, was de CDA'er werkzaam als hoofd voorlichting van de Tweede Kamerfractie van zijn partij. In die functie was Schinkelshoek woordvoerder van toenmalig fractievoorzitter Bert de Vries en managede hij de campagne van Ruud Lubbers. Met behulp van het door Schinkelshoek verzonnen credo ‘Laat Lubbers z’n karwei afmaken’ werd de lijsttrekker opnieuw premier. Vervolgens was hij hoofd voorlichting bij het ministerie van Justitie. Toen hij uiteindelijk naar de Haagsche Courant terugkeerde als hoofdredacteur, schreef hij vooral veel politiek commentaar. Nu mag hij zelf het volk vertegenwoordigen. Hoewel hij 'maar' 942 voorkeurstemmen kreeg, geeft het Schinkelshoek volgens de Parlementaire Nieuwsbrief toch 'een speciaal gevoel' dat hij in ieder geval door bijna duizend kiezers wordt gesteund in zijn werk als parlementariër.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in