Overslaan en naar de inhoud gaan

EBU stelt geluidsnorm voor reclame vast

Een projectgroep van de European Broadcasting Union (EBU) heeft een rapport uitgebracht waarin aanbevelingen staan over de geluidsnorm van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het indringende geluid van commercials, trailers en jingles is al jaren een grote ergernis van kijkers en luisteraars. Vaak klinken reclames harder dan het volume van een programma waar op dat moment naar gekeken of geluisterd wordt. Het geluidsverschil komt onder meer door verschillende compressietechnieken.

related partner content for mobile comes here

De projectgroep van de EBU komt nu met de zogenaamde 'R128-aanbeveling’. Deze moet onder meer zorgen voor 'luidheidsharmonisatie binnen en tussen zenders, betere artistieke expressiemogelijkheden en daarmee, uiteindelijk, voor een grotere tevredenheid zorgenonder kijkers en luisteraars'. Er komt onder meer een nieuwe meetmethode.

De EBU is een samenwerkingsverband van publieke omroepen in Europa. Meer over de aanbeveling is te zien.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in