Fouten in prijsvergelijking AH met C1000


AH adverteerde onder het motto ‘Albert Heijn is goedkoper dan je denkt’, maar door de fouten lijkt C1000 mogelijk juist iets goedkoper dan Albert Heijn. Dat meldde dagblad De Pers vorige week. Dat controleerde de prijsvergelijking en trof twee verschillen aan. Zo kost de Croky Chips Bolognese volgens de campagne 0,89 euro bij C1000 en 0,75 euro bij AH. Maar De Pers meldt dat de zak bij C1000 voor 0,85 cent in de schappen ligt. Bovendien was het een grotere zak met chips (200 tegen 175 gram).
Ook bij Douwe Egberts Aroma Rood Snelfilter zou een fout zijn gemaakt. Deze kost in de campagne bij beide supers 3,61 euro, maar De Pers zag het pak bij C1000 voor 3,54 euro in het schap staan. De website Uwsupermarkt.nl meldt bovendien nog een verschil in Listerine, die bij C1000 geen 6,29 euro kost, maar 5,32 euro, hetzelfde als het prijsniveau bij Albert Heijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlbert Heijn erkent de fout met de Croky-chips, maar blijft wel achter de campagne staan. 'C1000 werkt met franchisers die hun eigen prijsbeleid voeren. Mogelijk is het daar fout gegaan', stelt Albert Heijn in een reactie.
Bron: Distrifood (Joep Meijsen)/De Pers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid