Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de zes meest toonaangevende mediabureaus van Nederland

MEC Nederland staat bovenaan in de Recma-lijst.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Recma zet MEC Nederland bovenaan met 17 punten, zo blijkt uit het meest recente, halfjaarlijkse kwalitatieve onderzoeksrapport waarin de mediabureaubranche wereldwijd wordt geëvalueerd. 

Op nummer 2 staat 
UM Universal met 16 punten en een gedeelte derde tot en met vijfde plaats is voor Initiative, MediaCom en Havas Media met 15 punten. Deze vijf bureaus worden allen &;high profile&; genoemd door Recma. Dat geldt ook voor Mindshare, op een zesde plaats, met 12 punten.

In de top-6 staan dus 3 WPP-bureaus en 2 van IPG Mediabrands. 

related partner content for mobile comes here

Op groepsniveau staat GroupM bovenaan voor Mediabrands en Havas Media.

De kwalitatieve evaluatie van Recma gaat om de sterke en zwakke punten van de mediabureaus aan de hand van een set van 19 criteria die gesegmenteerd zijn in vier categorieën: concurrentievermogen, vitaliteit, resources en klantprofiel. Daaronder vallen onder meer omzetaandeel en –groei, accountwisselingen, new business, stabiliteit in de top van het management, de toename van digitaal gespecialiseerd personeel, het leveren van gediversifieerde diensten en de klantrelaties.

Overigens is het Recma-onderzoek alleen gebaseerd op bureaus die bij internationale netwerken horen.

Top 6 mediabureaus in Nederland

1 MEC 17 pt,ranked "High Profile”
2 UM Universal 16 pt, ranked "High Profile”
3/4/5 Initiative, MediaCom, Havas Media,  15 pt, ranked “High Profile”
6 Mindshare 12 pt, ranked "High Profile"


Top 6 bureaugroepen in Nederland
1 GroupM 45 pt
2 Mediabrands 31 pt 
3 Havas Media 15 pt
4 Dentsu Aegis Network 14 pt
5 Omnicom Media Group 12 pt
6 Publicis Media 10 pt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in