Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto bestedingen televisie stijgen 3,3 procent in 2014

Online video groeit in reclamebestedingen met 70 procent naar 21 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Spot maakte deze cijfers zojuist bekend in het Bimhuis in Amsterdam. 

De netto bestedingen kwamen in 2014 uit op 964 miljoen euro. Vorig jaar werd 850 miljoen besteed aan spot advertising en 114 miljoen aan non-spot advertising, een groei van 12,9 procent. Daarmee is de daling in non-spot van 2013 weer volledig goedgemaakt.

Vooral het aandeel online video wordt snel groter: 70 procent ten opzichte van 2013. De Spot-zenders realiseerden in 2014 meer dan 1,3 miljard online video-impressies via hun websites en apps. Een groei van 21 procent. Spot verwacht dan ook een sterke toename van de online videobestedingen in 2015.

De groei van de tv-markt zal in 2015 doorzetten, denkt Michel van der Voort, directeur Spot. In lijn met de inschatting van het CPB dat de economie zich in 2015 verder zal verbeteren, verwacht Spot dit jaar een groei van de tv-bestedingen tussen de 2 en 3 procent.

related partner content for mobile comes here

Van der Voort: &;Tv heeft zich fantastisch hersteld. Mede onder invloed van een record kijktijd in 2014 is de positie van televisie in de mediamix nog groter geworden. De onlinevideoplatforms zorgen voor een aanvulling van het bereik dat elk jaar meer toeneemt. Kortom, een goed perspectief om mee te groeien op het verdere herstel van de economie in 2015.&;


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in