Overslaan en naar de inhoud gaan

Nuon zoekt 'creative agency'

Er loopt een aanbestedingsprocedure voor het merk Nuon in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Welke bureaus betrokken zijn bij deze pitch is nog onbekend, maar het zullen er maximaal vier zijn.

related partner content for mobile comes here

Dat staat in de selectieleidraad die Adformatie heeft ingezien. In de tweede fase zal ook creatief werk worden gepresenteerd.

Vattenfall/Nuon zoekt een ‘creative agency’ die in staat is de positionering, de merkstrategie en het merkverhaal verder te ontwikkelen en uit te (laten) werken, zo staat in de selectieleidraad: ‘een agency die in staat is om continu kleinere campagnes te voeren (dripping). Maar daarnaast ook middelgrote sponsoractivatiecampagnes en grotere thema- en productcampagnes te ontwikkelen en uit te rollen.’  De basis zal gevormd worden door online campagnevoering met offline activatie.

Het bureau waar Nuon naar zoekt moet ook ervaring hebben met ‘samenwerking met complexe grote organisaties waar meerdere business units opdrachten kunnen geven’. Een bureau dat samen met Nuon ‘de regierol pakt in de samenwerking met online en offline activatie-, PR- en mediabureaus.’ Nuon behoudt zich het recht voor om ‘daar waar zij dat noodzakelijk acht opdrachten op het gebied van campagneontwikkeling en uitwerken aan derden te verstrekken.’

In de selectieleidraad worden de belangrijkste kernwaarden voor de samenwerking genoemd: ‘betrouwbaarheid,  flexibiliteit, openheid, ambitie, ervaring, aandacht, creativiteit en capaciteit.’

Nuon gaat voor een lange relatie. De beoogde contractduur is twee jaar met drie verlengopties van elk twee jaar. Volgens de planning moet de gunning eind april worden afgerond.

Vorig jaar maart lanceerde Nuon een nieuwe campagne met de merkbelofte . Onderdeel van de campagne was een merkfilm, gemaakt door Lemon Scented Tea. Dit bureau was afgelopen najaar ook verantwoordelijk voor het vervolg hierop, de campagne

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in