Dit zijn de 12 beste Nederlandse pr-cases van 2013


De jury van de Dutch PR Awards heeft de 12 beste pr-cases gekozen van het afgelopen jaar, verdeeld over vier categorieën: Stunt, Marketing, Non-profit en corporate. Op 15 mei vindt tijdens een feestelijke bijeenkomst de uiteindelijke verkiezing plaats.
Jury-voorzitter André Manning: ‘Het was een feest om de afgelopen week alle inzendingen te mogen lezen en te beoordelen. De inzendingen geven met recht een goed beeld van wat de Nederlandse pr- en communicatieadviesbureaus hun opdrachtgevers weten te bieden.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaak je werk meetbaar
De cases lezend heeft de jury wel al meteen een advies voor de sector. Manning: ‘Zorg er goed voor dat je je werk echt meetbaar weet te maken. Er wordt door bijna alle bureaus nog op een heel traditionele manier resultaat gemeten. De sector kan hier nog een goede slag slaan en ik verwacht daarin ook een actieve rol van de VPRA.’
GENOMINEERDEN:
Categorie Beste PR-stunt:
- Being There/ExPRTease/Shivers i.o.v. Eneco: NK Tegenwind fietsen
NK Tegenwindfietsen - De Terugblik
- Kumpany i.o.v. BEN: BEN even uit
4._Telefoon-Benevenuit.jpg
http://www.mobiellozezondag.nl/
- TBWA/neboko i.o.v. Delta Lloyd: budget bejaardenhuis
Delta Lloyd - Budget Retirement Home Case
Categorie Marketing:
- 2inBeweging/Gideon van Rietschoten i.o.v. Woningcorp. Dudok Wonen: verliefd op een Dudok woning
dudok.jpg
http://www.verliefdopeendudokwoning.nl/
- EtCetera/Red Urban i.o.v. Ditzo: Kijk kanker de wereld uit
Kijk Kanker De Wereld Uit
- The Gardeners i.o.v. Marktplaats: pop-up veiling babyartikelen
The Gardeners - Marktplaats Pop-up Twitter Veiling campagne
Categorie Non-profit:
- Bijl PR/Triple Double i.o.v. KNGU: Het grote gymfeest 2014
Het_Grote_Gymfeest_-_Epke_helpt_bij_oefening_aan_de_ring.jpg
- L&DJ PR i.o.v. Plastic Soup: Beat the Microbeat
BEAT THE MICRO BEAD - Plastic Soup Foundation & The North Sea Foundation
- Wisse Kommunikatie/JWT Amsterdam i.o.v. SIRE: hulplijn voor mensen zónder psychische ziekte
SIRE | Psychisch Ziek - DAAN
Categorie Corporate:
- De Legitimiteit Groep in opdracth van het NMT: versterking positie beroepsgroep tandartsen
20140320_Foto_tandarts_met_kind.jpg
- Kumpany i.o.v. NS Stations: duurzaamheid bij Lost & Found
89403953
- Pride PR i.o.v. Intermax: effecten van internet op de samenleving
John T. Knieriem, Intermax Hosting
Het is dit jaar voor de derde keer dat Dutch PR Awards worden uitgereikt. Er waren 39 inzendingen.
De vakjury bestaat uit André Manning (Philips), Jan Christiaan Hellendoorn (o.a. Albert Heijn), Klaske de Jonge (Vodafone), Marjolijn Meynen (Rijksmuseum) en Noelle Aarts (Universiteit van Amsterdam) en de organisatoren David Gribnau (voorzitter VPRA) en Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie).
De Dutch PR Awards worden georganiseerd door de VPRA, brancheorganisatie voor Public Relations en Communicatieadviesbureaus, in samenwerking met Adformatie Groep en vakblad Communicatie en mede mogelijk gemaakt door ANP Pers Support, BuzzTalk, De Perslijst, Dokter Klik, GraphFruits, Howards Home, Media Info Groep, PersPagina en Smart.pr.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid