Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 12 beste Nederlandse pr-cases van 2013

Van een mobielloze zondag tot een stunt met een budget bejaardentehuis: Nederlandse PR-bureaus laten zich van hun beste kant zien voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jury van de Dutch PR Awards heeft de 12 beste pr-cases gekozen van het afgelopen jaar, verdeeld over vier  categorieën: Stunt, Marketing, Non-profit en corporate. Op 15 mei vindt tijdens een feestelijke bijeenkomst de uiteindelijke verkiezing plaats.

related partner content for mobile comes here

Jury-voorzitter André Manning: ‘Het was een feest om de afgelopen week alle inzendingen te mogen lezen en te beoordelen. De inzendingen geven met recht een goed beeld van wat de Nederlandse pr- en communicatieadviesbureaus hun opdrachtgevers weten te bieden.’

Maak je werk meetbaar

De cases lezend heeft de jury wel al meteen een advies voor de sector. Manning: ‘Zorg er goed voor dat je je werk echt meetbaar weet te maken. Er wordt door bijna alle bureaus nog op een heel traditionele manier resultaat gemeten. De sector kan hier nog een goede slag slaan en ik verwacht daarin ook een actieve rol van de VPRA.’

GENOMINEERDEN:

Categorie Beste PR-stunt:

- Being There/ExPRTease/Shivers i.o.v. Eneco: NK Tegenwind fietsen

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

- Kumpany i.o.v. BEN: BEN even uit

- TBWA/neboko i.o.v. Delta Lloyd: budget bejaardenhuis

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Categorie Marketing:

- 2inBeweging/Gideon van Rietschoten i.o.v. Woningcorp. Dudok Wonen: verliefd op een Dudok woning

- EtCetera/Red Urban i.o.v. Ditzo: Kijk kanker de wereld uit

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

- The Gardeners i.o.v. Marktplaats: pop-up veiling babyartikelen

Categorie Non-profit:

- Bijl PR/Triple Double i.o.v. KNGU: Het grote gymfeest 2014

- L&DJ PR i.o.v. Plastic Soup: Beat the Microbeat

- Wisse Kommunikatie/JWT Amsterdam i.o.v. SIRE: hulplijn voor mensen zónder psychische ziekte

 Categorie Corporate:

- De Legitimiteit Groep in opdracth van het NMT: versterking positie beroepsgroep tandartsen

- Kumpany i.o.v. NS Stations: duurzaamheid bij Lost & Found

- Pride PR i.o.v. Intermax: effecten van internet op de samenleving

Het is dit jaar voor de derde keer dat Dutch PR Awards worden uitgereikt. Er waren .

De vakjury bestaat uit André Manning (Philips), Jan Christiaan Hellendoorn (o.a. Albert Heijn), Klaske de Jonge (Vodafone), Marjolijn Meynen (Rijksmuseum) en Noelle Aarts (Universiteit van Amsterdam) en de organisatoren David Gribnau (voorzitter VPRA) en Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie).

De Dutch PR Awards worden georganiseerd door de VPRA, brancheorganisatie voor Public Relations en Communicatieadviesbureaus, in samenwerking met Adformatie Groep en vakblad Communicatie en mede mogelijk gemaakt door ANP Pers Support, BuzzTalk, De Perslijst, Dokter Klik, GraphFruits, Howards Home, Media Info Groep, PersPagina en Smart.pr.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in