Overslaan en naar de inhoud gaan

Madurodam wil met 5 'Fantastische Vrienden' kinderen bereiken

De vijf nieuwe karakters moeten de fantasie prikkelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vijf karaktertjes, de Fantastische Vrienden moeten laten zien dat fantasie de basis is voor ‘fantastische’ verhalen.

related partner content for mobile comes here

: ‘Fantasie ligt immers aan de basis van de ambities en ideeën die Nederland hebben gemaakt tot het land wat het nu is. De vrije fantasie van nieuwe generaties moet gaan zorgen voor fantastische, nieuwe verhalen voor het Nederland van de toekomst.’

De karakters zijn 5 archetypen geïnspireerd op bekende Nederlandse personen (onder andere Robbert Dijkgraaf en Willem Barentsz) met een specifiek talent.

Madurodam:

‘Robbert is heel erg slim, kan heel goed knutselen en is superhandig met techniek
Jandi is een geboren grappenmaker, zo maakt hij iedereen vrolijk
Fiep is een dromer en kan heel goed tekenen en kleuren
Willem is nergens bang voor en is de leider van de groep
Naomi heeft heel veel energie en is een echte sportheld’

Het Haagse park lanceerde 7 april het eerste hoofdstuk van een online stripverhaal. In de verhalen trekken de vrienden vanuit Madurodam Nederland in. ‘De verhalen nemen ze mee terug naar Madurodam om aan de inwoners en bezoekers van Madurodam te laten zien.’

In april en juli voegt Madurodam twee nieuwe verhalen toe aan het park. Een daarvan is dat in de aanloop naar het WK Voetbal bezoekers kunnen ervaren hoe het is om voetbalkampioen te worden.

De karakters zijn te zien in een online stripverhaal. Ze worden ook ingezet in communicatie-uitingen zoals tv-commercials bij Nickelodeon, een print- en outdoorcampagne en als pluchen mascottes in het park.

Agency: Amsterdam Worldwide

Illustraties: Roland McDonald in samenwerking met Studio 05

Web design: Flink 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in