Digitale tv groeit door in 2008


Dat blijkt uit de Establishment Survey van de Stichting Kijkonderzoek (SKO), die jaarlijks wordt uitgevoerd door Intomart GfK. Bij 6.104 Nederlandse huishoudens werden de belangrijkste televisiekenmerken vastgesteld.
Uit het onderzoek blijkt verder dat het kijken naar televisieprogramma’s op internet sterk is gegroeid in 2008. In de eerste helft van het jaar keek ruim een kwart van de huishoudens wel eens tv via de computer. In de tweede helft van 2008 is dat gestegen naar 28,4 pct. Bijna een op de zeven huishoudens heeft nu een harddiskrecorder. Een jaar geleden was dat nog 9,2 pct. Deze toename lijkt ten koste te gaan van dvd-recorders zonder harddisk, waarvan het bezit is gedaald van 16,8 naar 15,8 pct.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens SKO-directeur Bas de Vos laat de groei in digitale ontvangst, harddiskrecorders en vooral het online bekijken van tv-programma’s zien dat de evolutie in het televisielandschap doorzet. ‘Hiermee houden we in het kijkonderzoek al rekening middels de vorig jaar gestarte meting van uitgesteld kijken en het onderzoek dat we doen naar streaming tv-gebruik.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid