Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale tv groeit door in 2008

De penetratie van digitale televisie in Nederland is in de tweede helft van 2008 doorgegroeid naar 42,8 procent. In 2007 was dat nog 33…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Establishment Survey van de Stichting Kijkonderzoek (SKO), die jaarlijks wordt uitgevoerd door Intomart GfK. Bij 6.104 Nederlandse huishoudens werden de belangrijkste televisiekenmerken vastgesteld.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt verder dat het kijken naar televisieprogramma’s op internet sterk is gegroeid in 2008. In de eerste helft van het jaar keek ruim een kwart van de huishoudens wel eens tv via de computer. In de tweede helft van 2008 is dat gestegen naar 28,4 pct. Bijna een op de zeven huishoudens heeft nu een harddiskrecorder. Een jaar geleden was dat nog 9,2 pct. Deze toename lijkt ten koste te gaan van dvd-recorders zonder harddisk, waarvan het bezit is gedaald van 16,8 naar 15,8 pct.

Volgens SKO-directeur Bas de Vos laat de groei in digitale ontvangst, harddiskrecorders en vooral het online bekijken van tv-programma’s zien dat de evolutie in het televisielandschap doorzet. ‘Hiermee houden we in het kijkonderzoek al rekening middels de vorig jaar gestarte meting van uitgesteld kijken en het onderzoek dat we doen naar streaming tv-gebruik.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in